آغاز انتخاب رشته آزمون دکترا از پنج‌شنبه

خورنا:حسین توکلی مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: براساس اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۲ از تعداد ۱۷۶ هزار و ۱۸۵ داوطلب شرکت کننده تعداد ۴۵ هزار و ۱۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که براساس برنامه زمانی پیش بینی شده باید پس از دریافت دفترچه راهنما حداکثر ۵۰ کد رشته محل را از میان کد رشته محل‌های دوره‌های مربوط که در آن مجاز به انتخاب رشته شدند به ترتیب اولویت علاقه انتخاب کنند.

وی افزود: این داوطلبان از روز پنج شنبه ۲۹ فروردین تا یکشنبه اول اردیبهشت‌ماه برای ثبت کد رشته محل‌ها فرصت دارند و پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان مجاز با توجه به ظرفیت هر یک از کدرشته‌های دانشگاهی براساس نمره آزمون و دیگر ضوابط از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت هر کد رشته محل، فهرست داوطلبان در ۵ کد رشته محل در اوایل نیمه دوم اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود.

توکلی ادامه داد: این داوطلبان که اسامی آنها در نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام می‌شود باید با توجه به جدول زمانی ارائه شده که به همراه فهرست اسامی بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد با مدارک لازم مندرج در سایت و مدارک مورد نظر دانشگاه مذکور به موسسات آموزش عالی مراجعه کنند تا مصاحبه از آنها صورت گیرد.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این افراد باید توجه کنند مصاحبه آنها از دهه سوم اردیبهشت و براساس برنامه زمانی پیش بینی شده توسط موسسه پذیرنده دانشجو صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس،وی گفت: پس از انجام مصاحبه و اعلام نمرات آن از سوی دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو گزینش نهایی بر اساس نمره کل افراد به صورت ۵۰ درصد نمره علمی آزمون و ۵۰ درصد نمره مصاحبه گزارش می‌شود.

به گفته توکلی، فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی در نیمه دوم شهریور ماه ۹۲ اعلام می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *