حداقل حقوق بازنشستگان ۷۰۰ هزار تومان است

خورنا: به گزارش فارس به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران مصوبه هیات وزیران درباره افزایش مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده برای اجرا ابلاغ شد.

تصویب‌نامه در خصوص افزایش مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۱فروردین۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب۱۳۵۴ـ تصویب نمود:

۱ـ مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده به میزان بیست و پنج درصد افزایش می‌یابد.

۲ـ پس از اعمال افزایش یادشده، حداقل دریافتی ماهیانه افرادی که میزان سابقه پرداخت حق بیمه آنها سی سال و بیشتر باشد، (اعم از سابقه پرداخت حق بیمه واقعی و نیز سنوات ارفاقی که به موجب قوانین مختلف نظیر اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور ایجاد شده است) مبلغ هفت میلیون (۷.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

۳ـ اجرای تصویب‌نامه شماره ۲۶۵۸۰/ت۴۲۴۷۱هـ مورخ ۹/۲/۱۳۸۸ در خصوص مستمری‌بگیران بهره‌مند از حمایت یارانه‌ای دولت، منوط به پیش‌بینی ردیفی جداگانه در لوایح بودجه سنواتی و پرداخت اعتبار مربوط به سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی