استقرار سامانه گرد و غبار از عصر امروز در خوزستان

خورنا: مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان از استقرار سامانه غلیظ گرد و غبار از عصر امروز در استان خبر داد و گفت: ماندگاری این سامانه زیاد است.

بهرام جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سامانه گرد و غباری که از روز گذشته به دلیل وزش بادهای قابل ملاحظه در صحاری عراق و کویت تشکیل شده است به سمت مرز‌های ایران در حال حرکت است.

وی افزود: این سامانه بسیار غلیظ و با سرعت کم در حال حرکت است و به این دلیل ماندگاری قابل ملاحظه‌ای در استان خواهد داشت و از عصر امروز استان را متاثر از حضور خود خواهد کرد.

مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه گرد و غباری که در شهرهای خوزستان فعال می‌شود از صحاری جنوبی عراق تشکیل شده است.

وی با اشاره به زمان ورود این سامانه به مرزهای کشور خاطر نشان کرد: این سامانه تا ساعاتی دیگر به مرزهای خوزستان وارد می‌شود و در شرایط کنونی با فاصله ۲۰۰ کیلومتری از مرزهای ایران در نقشه‌ی ماهواره‌ای نمایش داده می‌شود.

جنتی افزود: این سامانه به حدی غلیظ و حرکتی کند دارد که حرکتش به سوی ایران و استقرارش در خوزستان تا اواخر وقت فردا نیز محتمل است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه همه شهرهای استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: سامانه گرد و غباری مذکور در همه شهرهای استان فعالیت زیادی خواهد داشت و این سامانه را تندباد همراهی می‌کند.

مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی وضعیت هوای استان ابری تا نیمه ابری است و از عصر امروز با باد قابل ملاحظه و گرد و غبار شدید همراه خواهد بود.