احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان با مشارکت چینی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، محسن پویا اظهار داشت: مقدمات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان از محل اعتبارات فاینانس، در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با هدف رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب در حال پیگیری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با تأکید بر رفع مشکلات موجود در بخش آب و فاضلاب استان افزود: به‌منظور ارتقای شاخص‌های بهداشتی و کاهش اثرات منفی زیست‌محیطی ناشی از آن طرح احداث تصفیه‌خانه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.
وی ادامه داد: در حال حاضر فاضلاب شادگان به‌دلیل نبود تصفیه‌خانه وارد تالاب شادگان می‌شود و مشکلات عدیده‌ای در زمینه زیست‌محیطی ایجاد می‌کند.
پویا با اشاره به این‌که زمین مورد نظر برای اجرای این پروژه تملک شده، تصریح کرد: یک شرکت سرمایه‌گذار چینی برنده مناقصه شده است.
وی در ادامه گفت: اجرای پروژه‌های فاضلاب با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و فاینانس یکی از اقدامات جدید و موثر شرکت آبفای خوزستان است که ضریب نفوذ فاضلاب خانگی و شاخص‌های بهداشت را به میزان قابل توجهی در استان افزایش خواهد داد.
در حال حاضر حدود هفت هزار مشترک از خدمات شرکت آبفا در شادگان استفاده می‌کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *