احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان با مشارکت چینی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، محسن پویا اظهار داشت: مقدمات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان از محل اعتبارات فاینانس، در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با هدف رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب در حال پیگیری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با تأکید بر رفع مشکلات موجود در بخش آب و فاضلاب استان افزود: به‌منظور ارتقای شاخص‌های بهداشتی و کاهش اثرات منفی زیست‌محیطی ناشی از آن طرح احداث تصفیه‌خانه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.
وی ادامه داد: در حال حاضر فاضلاب شادگان به‌دلیل نبود تصفیه‌خانه وارد تالاب شادگان می‌شود و مشکلات عدیده‌ای در زمینه زیست‌محیطی ایجاد می‌کند.
پویا با اشاره به این‌که زمین مورد نظر برای اجرای این پروژه تملک شده، تصریح کرد: یک شرکت سرمایه‌گذار چینی برنده مناقصه شده است.
وی در ادامه گفت: اجرای پروژه‌های فاضلاب با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و فاینانس یکی از اقدامات جدید و موثر شرکت آبفای خوزستان است که ضریب نفوذ فاضلاب خانگی و شاخص‌های بهداشت را به میزان قابل توجهی در استان افزایش خواهد داد.
در حال حاضر حدود هفت هزار مشترک از خدمات شرکت آبفا در شادگان استفاده می‌کنند.