تکاپوی اعضای طردشده برای انتخابات/ خیز برخی شهرداری‌های خوزستان برای انتخابات شوراها

خورنا: آخرین تحرکات انتخابات شوراهای شهر و روستا در سطح استان خوزستان حکایت از تکاپوی اعضای طردشده و مسئله‌دار شورای شهر دوره سوم برخی شهرها برای انتخابات دارد

به گزارش خورنا به نقل از فارس، با آغاز رسمی ثبت نام از کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا، روز به روز بر روند تبلیغات غیر رسمی نامزدها در گوشه و کنار شهرهای مختلف افزوده شده است.

گزارش خبرنگاران از سطح استان خوزستان حکایت از بالا رفتن حجم رفت و آمدهای انتخاباتی نامردها برای معرفی خود به مردم دارد.

*تکاپوی برخی اعضای طردشده مسئله‌دار

در برخی از شهرهای جنوب و همچنین مرکز استان، برخی از اعضای سابق شوراهای شهر که به دلیل اتهاماتی در خصوص فساد مالی یا از شوراها طرد و یا در حال محاکمه‌اند برای توجیه خود و حضور در عرصه انتخابات، در تکاپو هستند.

یکی از اعضای طرد شده یکی از شوراهای شهر که به دلیل فساد عدیده مالی و تبانی با پیمانکاران در دستگاه قضایی پرونده دارد و مدتی نیز در زندان به سر برده در مواجه با مردم در اظهاراتی خنده‌دار علت بازداشت و طرد شدنش از شورای شهر را سیاسی عنوان کرده که با اعتراض جمع حاضر در آن مجلس مواجه شد.

*دعوت از دختران خوش‌سیما برای کاندیداتوری

در این حال در برخی از شهرها ائتلاف‌هایی صورت گرفته که گفته می‌شود برای جلب توجه جوانان از برخی دختران خوش‌سیما برای کاندیداتوری و پیوستن به ائتلاف خود استفاده کرده‌اند.

در این حال برخی پیمانکاران فعال شهرداری‌ها نیز دست به کار شده و در حال جذب افرادی برای تهیه لیست ائتلافی برای ورود به رقابت انتخاباتی هستند.

در برخی شهرها نیز از نشست و برخاست برخی شهرداران و معاونان آنها با برخی شخصیت‌های سیاسی و همچنین اعضای فعلی شورای شهر برای برنامه‌ریزی انتخاباتی خبر می‌رسد.

در این حال فضای انتخاباتی در شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، اندیمشک، ماهشهر، بهبهان و خرمشهر به دلیل بالا بودن تعداد اعضای شورای شهر از شدت بیشتری برخوردار است.

خورنا، تا زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آخرین تحولات را برای اطلاع مردم به منظور حضور آگاهانه در انتخابت مخابره خواهد کرد.