گوجه فرنگی ارزان می‌شود

خورنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در مدت ۱۰ تا ۱۵ روز آینده با آغاز فصل برداشت، گوجه فرنگی ارزان و قیمت آن به زیر ۳ هزار تومان خواهد رسید.

امیر حسین نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: خوزستان یک تولید کننده گوجه فرنگی است و این محصول هنوز به تولید انبوه نرسیده است و گرانی آن ناشی از همین موضوع است.

وی ادامه داد: برداشت این محصول بر روی قیمت آن تاثیرگذار است و در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده برداشت این محصول آغاز می‌شود و قیمت آن به زیر ۳ هزار تومان کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه طبیعتا گرانی هر کالایی ناشی از کمبود آن است بیان داشت: برای اینکه در تولید محصولات کشاورزی دچار کمبود نشویم کار گروه توسعه کشاورزی باید روند کاری خود را ادامه دهد تا بتوانیم به تولید انبوه برسیم و خودکفا شویم.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز تا هشتم فروردین ماه هیچ گونه کمبودی در استان نداشتیم اذعان داشت: از قبل شروع تعطیلات ۵ میلیون کیلو مرغ، ۲۰ میلیون کیلو برنج و یک میلیون کیلو گوشت در سطح استان توزیع شد.

وی تصریح کرد: برای تامین میوه شب عید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلو میوه در ۲۰۰ پایگاه در سطح استان توزیع شد و کمبودی در بازار وجود نداشت و هم استانی‌ها با آرامش خاطر خرید کردند.