حماسه مردم امیدیه در بدرقه دو لاله گلگون والفجر ۸

خورنا: بخش جایزان یکی از بخش‌های تابعه شهرستان امیدیه در استان خوزستان در جنوب غربی ایران است که در روز شهادت حضرت زهرا (س) میزبان دو شهید گمنام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از امیدیه، مدت زیادی است که با دوستان امیدیه‌ای در ارتباط هستم و از پیگیری‌های مکرر آنان برای دفن شهدای گمنام در بخش جایزان اطلاع دارم.

بالاخره انتظار به سر آمد و سردار سیدمحمد باقرزاده رئیس کمیته جست‌و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در روز پنجم فروردین ماه سال جاری در نشست خبری خود در معراج شهدای اهواز، شهرهایی را از سراسر کشور برای میزبانی شهدای گمنام نام می‌برد که یکی از آن شهر‌ها جایزان امیدیه است.

*لاله‌های زهرایی

این خبر باعث دلگرمی بچه‌هایی می‌شو دکه طی این مدت کارهای زیادی انجام داده‌اند تا بتوانند شهدای گمنام را میزبانی کنند.

حالا انتظار تپه نوالشهدای لاله‌های زهرایی روستای صفر نیز به پایان رسیده و می‌تواند دو پرستوی سبکبال دفاع مقدس را در آغوش بگیرد.

کار‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد و همه پای کار آمده‌اند، فرقی ندارد چه کاره باشی، فرمانده باشی یا سرباز، رئیس باشی یا کارمند، دانشجو باشی یا استاد، معلم باشی یا دانش آموز، همه یک هدف را دنبال می‌کنند آن هم میزبانی شهدای گمنام.

روز موعود فرا رسید و فرار است پیکر مطهر شهدا به از معراج شهدای اهواز به شهر منتقل شوند همه خود را مهیای استقبال می‌کنند، ورودی شهر امیدیه محل تجمع است همه آمده‌اند، مردم، مسئولین، خانواده‌های شهدا.

مراسم استقبال انجام می‌شود و انظار امیدیه به پایان می‌رسد دو کبوتر سبکبار که یک شهید ۱۷ ساله و یک شهید ۱۹ ساله عملیات والفجر ۸ هستند را در بر می‌گیرد.

*وداع با شهدا

همه شهدای گمنام را تا حسینیه عاشقان ثارالله مشایعت می‌کنند، پیکرهای مطهر شهدا برای مراسم تشییع به مسجد جامع منتقل می‌شوند.

جمعیت زیادی در مسجد تجمع کرده‌اند، پیکرهای شهدا بر دستان مردم خونگرم امیدیه تا گلزار شهدا تشییع می‌شود.

مراسم وداع با شهدا در شب شهادت مادر شهدا و در گلزار شهدا عجب صفایی دارد، زبان از توصیفش قاصر است، کسی نمی‌داند این شهدا از کدام شهر ایران هستند، شاید از خود بچه‌های امیدیه باشند، یاد آقای عبدالمجید عقیلی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان می‌افتم که در جلسه هماهنگی تشییع شهدا، گفته است که شهدای گمنام در محور عملیاتی بچه‌های خوزستان تفحص شده‌اند.

*استقبال مردم آغاجاری

پس از مراسم رسمی شبی با شهدا به پایان می‌رسد و پیکر شهدا با حضور مردم همیشه در صحنه در مسجد امام مستقر می‌شوند.

مردم امیدیه تا صبح به زیارت شهدا می‌آیند و شب شهادت حضرت زهرا (س) را در کنار شهدا سپری می‌کنند.

مراسم تشییع از مسجد امام به سمت آغاجاری آغاز می‌شود، مردم زیادی به بدرقه آمده‌اند و مسئولین هم به مردم ملحق می‌شوند.

*حلقه عشق مردم جایزان

کاروان حامل شهدا به آغاجاری می‌رسد و مردم این نیز به استقبال شهدا می‌آیند، روستای آب باران، سرجولکی، شهرک حر، شهرک بلال و اسلام آباد که از ساعت‌ها پیش در انظار شهدا بوده‌اند با گل و اسفند از فرزندان بی‌نشان خود استقبال می‌کنند.

مردم جایزان که از روزهای قبل که خبر استقبال از شهدا را شنیده‌اند سر از پا نشناخته در انتظار گل‌های گمنام دفاع مقدس هستند از خانه بیرون می‌آیند و چون نگینی شهدا را در بر می‌گیرند.

کاروان شهدا این شهر به مقصد روستای ولی ترک می‌کند، تعدادی زیادی از شهرهای رامهرمز، آغاجاری، بهبهان، لکک بهمئی خود را به جمعیت مشایعت کننده می‌رسانند.

*تاریخی‌ترین روز جایزان

شهدای گمنام در میان اشک و ناله زنان و مردان ولایت مدار روستای ولی را ترک می‌کنند و به سمت روستای صفر حرکت داده می‌شوند.

جمعیت زیادی در شهرهای مختلف برای بدرقه شهدا آمده‌اند و تاریخی‌ترین روز را برای بخش جایزان با حضور حماسی خود رقم زدند.

روستای صفر مقصد آخر کاروان است، خانواده شهید علی زیدانی و شهید محمدرضا بهمئی دو شهید جاویدالاثر منطقه جایزان نیز برای بدرقه شهدا آمده‌اند.

*خاکی که متبرک شد

مراسم رسمی آغاز می‌شود فرهاد بابلی شعار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امیدیه در خصوص آثار و برکات حضور شهدای گمنام سخن می‌گوید.

امام جمعه امیدیه نماز شهدا را اقامه می‌کند و پیکرهای شهدا درون مزار‌ها گذاشته می‌شود و خاک روستای صفر متبرک به حضور شهدای گمنام شده است.

امروز تمام پدران و مادران امیدیه‌ای نه، بلکه تمام مردم قدر‌شناس خوزستان پدر، مادر، برادر و خواهر این شهید گمنام شده‌اند.

مراسم به پایان می‌رسد اهالی روستای صفر برای میهمانان خود ناهار تدارک دیده‌اند و ۳ هزار نفر بر سفره پربرکت شهدا پذیرایی می‌شوند.

*روستای صفر آرامگاه شهدا

شهدا می‌ه‌مان خاک روستای صفر می‌شوند و مردم خوزستان یک روز به یادماندنی را در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در تاریخ بشر به ثبت رسانده‌اند.

جمعیت زیادی مزار شهدا را در گرفته‌اند، انگار مامنی برای خود یافته‌اند تا درد‌هایشان را بی‌صدا فریاد بزنند و شهدا راز نگهدارشان شده‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *