لارتی در جمع دانشجویان بندر امام: غرب میخواهد فناوری هسته ای در انحصار خودش باشد

خورنا: لارتی گفت: هدف غرب از جلوگیری از هسته ای نشدن ایران انحصاری ماندن فناوری هسته ای در دست کشورهای غربی و ایجاد اوپک اتمی است.

به گزارش خبرنگار خورنا از بندرامام، حسن لارتی کارشناس ارشد مسائل سیاسی در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور بندرامام خمینی گفت: غرب چون می داند ایران پس از هسته ای شدن این  فناوری را با کمترین هزینه و ارزانتر از غرب به سایر کشورها خواهد داد و انحصار را می شکند هموار مخالف هسته ای شدن ایران است.

لارتی افزود: امروز در نطنز حدود ده هزار سانتریفیوژ داریم که همگی در ایران و توسط دانشمندان جوان هسته ای در زمانی بسیار کوتاه تر از استاندارد جهانی و با ویژگی مصرف برق کمتر و همچنین کوچکتر و با کیفیت فنی بهتر ساخته شده است.

وی تصریح کرد: ایران می خواهد به اتاق فکر جهان ورود کند و بر این اساس است که غرب و آمریکا با پرونده سازی و بهانه گیری می خواهند مانع ورود ایران به رسیدن به این خواسته باشند. پرونده  هسته ای بهانه ای برای شکسته نشدن انحصار علوم غرب و استثمار بشریت است.

لارتی که به مناسبت روز فناوری هسته ای در جمع دانشجویان سخن میگفت افزود: آمریکا درپی زلزله بوشهر پیشنهاد کمک های نقدی و امدادی داده و این در حالی است که ایران حدود یک میلیون بیمار نیازمند به رادیو دارو دارد که غرب با تحریم این گونه داروها مانع رسیدن این نوع داروها به بیماران شده است و این فقط یک ژست حقوق بشری است که توسط دولتمردان آمریکا انجام گرفته است.

لارتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمده اند: آنها میدانند ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم اما با بهانه گیری به ملت ایران فشار وارد می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید آیا فناوری هسته ای باعث فشار زیاد به ملت و تحریم نیست و ملت بهای سنگینی را متحمل شده است گفت: رسیدن به هرنوع علم، نیاز به سرمایه گذاری است و اگربخواهیم به استقلال برسیم و دستمان به سوی غرب و آمریکا دراز نباشد و الگوی کشورهای مستضعف باشیم بایستی هزینه داد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *