قالیباف در خوزستان: مشکل کشور مدیریتی است

خورنا: شهردار تهران گفت: دلیل وجود مشکلات اقتصادی فقدان مدیریت جامع، کامل و جامع‌نگر جدی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در جمع عشایر عرب خوزستان در محل حسینیه حاج نوروز اهواز اظهار کرد: امروز تمام اقوام ایران نظیر عرب، بختیاری و … یک وجه مشترک در اولویت کار خود دارند و آن محبت به اهل بیت است، بنابراین همه ما وظیفه داریم که در مسیر حضرت فاطمه زهرا(س) گام برداریم.

*افتخار می‌کنم لباس شجاعت و ولایت‌مداری بر تن کردم

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز افتخار آن را دارم که لباس شجاعت و ولایت‌مداری اعراب را بر تن پوشیده‌ام، ادامه داد: من خوزستانی نیستم، اما بهترین دوران زندگی خود را در خوزستان و در دوران دفاع مقدس سپری کرده‌ام.

شهردار تهران در ادامه مردم خوزستان را مردمی مهمان‌نواز و خونگرم توصیف کرد و افزود: بزرگترین سرمایه خوزستان داشتن مردمی خونگرم، متعهد و بااخلاص است.

وی، وجود تنوع قومیتی را در خوزستان یک سرمایه عنوان کرد و گفت: وجود قبایل و عشایر مختلف در خوزستان یک سرمایه انسانی است که بر مزیت‌های استان افزوده است.

*خوزستان دارای امکانات مادی و طبیعی بالایی است

قالیباف در ادامه با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی در استان خوزستان عنوان کرد: اگر بخواهیم حرکتی جدی در کشور داشته باشیم، باید دو عنصر اساسی امکانات مادی و طبیعی را به همراه داشته باشیم که امروز خوزستان هر دو عنصر را به صورت کامل و جامع در اختیار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حاصل‌خیزترین زمین‌ها، بیشترین آب‌ها، معادن، نفت و گاز و هر آنچه برای حرکت جدی در کشور نیاز است در استان زرخیز خوزستان وجود دارد.

* خوزستان با مشکلات دسته و پنجه نرم می‌کند

شهردار تهران با انتقاد از وضعیت حال حاضر خوزستان و مشکلات موجود در این استان گفت: در حال حاضر خوزستان با مشکلات عدیده‌ای در زمینه محیط زیست، کشاورزی و صنعت روبرو است که باید با برنامه برای حل آنها چاره‌اندیشی کرد.

قالیباف افزود: با این حال نمی‌توان منکر تلاش‌های صورت گرفته در استان خوزستان بود، اما بر این باوریم که  می‌توانستیم کارهای اساسی‌تر در این استان انجام دهیم که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

*به توان مدیریتی و بضاعت بیشتری نیاز داریم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به مشکلات مدیریتی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: خوزستان یک نمونه از وضعیت مدیریتی است و در واقع حرف ما این است که به توان مدیریتی و بضاعت بیشتری نیاز داریم.

وی ادامه داد: ما منتقد و معترض نیستیم، حرف ما این است که چرا با وجود این همه ظرفیت‌ها و  امکانات وضعیت استانی مثل خوزستان اینگونه باشد.

قالیباف خاطرنشان کرد:  معضل کمبود امکانات و منابع نیست، این ضعف مدیریت است.

شهردار تهران با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به کشور تصریح کرد: یکی از راه‌های ضربه زدن دشمن استفاده از بستر گرانی‌ها، تورم و بیکاری قشر جوان است.

*راه جلوگیری از نفوذ دشمنان داشتن مدیریت نیرومندتر و کارآمدتر است

وی، یکی از راه‌های بستن نفوذ دشمن را مدیریت نیرومندتر و کارآمدتر عنوان کرد و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت مدیریت توانمند و کارآمد در کنار خردجمعی می‌توان کشور را به اهداف خود رساند.

قالیباف، فقدان مدیریت جامع‌نگر را یکی از مشکلات امروز کشور برشمرد و افزود: عدم داشتن مدیریت جامع و کارآمد باعث شده با وجود داشتن ظرفیت بالقوه برای آبادانی و عمران همه جانبه کشور، با مشکلات جدی اقتصادی روبرو باشیم.

* لزوم استفاده از ظرفیت مدیریت بومی در استان‌ها

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی بومی را در اداره کشور بسیار مهم خواند و ابراز داشت: یکی از راه‌های مدیریت اصولی کشور استفاده از ظرفیت مدیران لایق و ولایی در استان‌ها برای اداره استان‌ها و شهرها است.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اهمیت استان خوزستان در همه زمینه‌ها، آبادانی این استان را برابر با آبادانی کل کشور توصیف کرد و ادامه داد: عقیده داریم اگر ما بتوانیم خوزستان را به درستی بسازیم، اقتصادش را احیا کنیم و آن را بر بستر مناسب قرار دهیم، دو کار بزرگ انجام داده‌ایم؛ هم خوزستان را و هم ایران را ساخته‌ایم و در واقع یکی از برنامه‌های اینجانب در دولت همین نکته است؛ اگر خوزستان ساخته شود، می‌تواند کشور را نیز بسازد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید واقعیت را پذیرفت که مشکلات ناشی از جنگ هنوز در خوزستان بدون حل مانده است؛ در حالی که خوزستان می‌تواند آبادتر و توسعه یافته‌تر باشد.

شهردار تهران در پایان تصریح کرد: بی‌دلیل قول نمی‌دهم و تاکنون هر قولی که داده‌ام به وعده خود عمل کرده‌ام.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *