فوتبال لیگ برتر خوزستان به اوج حساسیت رسید+نتایج

خورنا: با برگزاری هفته ۲۵ ام، فوتبال لیگ برتر خوزستان به اوج حساسیت رسید.

به گزارش خبرنگار خورنا، فوتبال لیگ برتر باشگاههای خوزستان اندک اندک به روزهای پایانی نزدیک می شود.  ۵ هفته به زمان پایانی بازیها باقی نمانده است. هفته بیست و پنجم رقابتها روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با برگزاری هشت دیدار در هشت میدان پشت سر گذاشته شد تا تب فوتبال و رقابتها در صدر و پایین جدول داغ تر شود.

امتیازات نزدیک تیمها به طراوت و جذابیت بازیها دوچندان افزوده است.در شرایط کنونی تیم فرهنگ رامهرمز از ۲۵ بازی و کسب ۴۹ امتیاز در صدر جدول یکه و تنهاست. استقلال ملاثانی با یک امتیاز و جنوب سوسنگرد با سه امتیاز اختلاف حریفان جدی فرهنگ محسوب می شوند.

تیمهای شلمچه نوین خرمشهر، پرسولیس ویس، نفتون مسجدسلیمان و استقلال شوشتر برای دست یابی به صدر جدول رقابت فشرده و بسیار دیدنی را آغاز کرده اند.

از آن سو تا این لحظه سپاهان ایذه با ۲۹ امتیاز، شیبان باوی با ۲۷ امتیاز، استقلال حمیدیه با ۲۲ امتیاز، شاهین هندیجان با ۱۹ امتیاز و استقلال مسجدسلیمان با ۱۸ امتیاز در انتهای جدول جا خوش نموده و زمزمه های سقوط به لیگ دسته اول را در گوش خود احساس کرده اند و در تلاشند تا به هر شکل ممکن از سر گرداب سقوط بگریزند.

به هر حال با آنکه فوتبال لیگ برتر خوزستان در سرا شیبی قرار گرفته اما هنوز هیچ کاری به انتها نرسیده است. نه وضعیت قهرمان بطور کامل مشخص است و نه تیمهای سقوط کننده به لیگ یک و با نزدیک شدن به پایان مسابقات حساسیت، دلهره و التهاب در نزد تیمها افزایش یافته است.

فرهنگ رامهرمز به صدر جدول بازگشت

آنزان ایذه ۰…..فرهنگ رامهرمز ۲

فرهنگ رامهرمز این هفته هم به یکه تاز ی خود ادامه داد.قرمزپوشان رامهرمزی در این فصل بدلیل مهره های با ارزشی که در اختیار دارد به رهبری مربی جوان و فهمیده ای بنام احمدزنگنه می تواند قهرمان بلامنازع مسابقات باشد.این تیم در حال حاضر همه چیز دارد وجود تماشاگران مشتاق که برای هر تیمی نعمتی به حساب می آید در کنار حامیان خود موجب شده جاده قهرمانی هموار شود.فرهنگ با صابر شهریاری در درون دروازه,احمدکردزنگنه در خط دفاع,محمدابوالعباسی و صادق صدریان در مرکز میدان,محمدعلی چراغی در خط حمله و دیگر نفرات جوان و باتجربه این تیم می تواند بعد از ۱۹ سال یکبار دیگر نام فرهنگ را بر بلندای فوتبال خوزستان بصدا درآورند.اما باید به هوش باشند تا آفت زده نشوند و جاده هموار قهرمانی را خود با دستان خویش پر سنگلاخ ننمایند.فرهنگ که در باغملک به مصاف آنزان ایذه رفته بود توانست در یک بازی برتر در هر نیمه یک گل به ثمر برساند و پیروزی خود را جشن بگیرد.گلهای این تیم را صادق صدریان و محدعلی چراغی به ثمر رساندند.با توجه به اعلام رای نهایی کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان در خصوص بازی ناتمام تیمهای فرهنگ و استقلال حمیدیه,سه امتیاز بازی مذکور به فرهنگ داده شد تا این تیم با ۴۹ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گیرد.

استقلال ملاثانی حریف خود را گلباران کرد

استقلال ملاثانی ۴……..استقلال حمیدیه ۲

استقلال ملاثانی که به لطف دانش,هوش و ذکاوت و تجربیات داریوش هرمزی یکی از مربیان نمونه و کارآمد فوتبال استان به مراحل بالا دست یافته است میرود تا بار خود را بسته و برای اولین بار فوتبال ملاثانی را کشوری کنند.آبی پوشان با بازیکنان جوان و مستعدی همچون علیرضا حمیدی,کاظم حردانی,حسن سواری,طاهر غبیشاوی و……..گامهای خود را مجکم بر میدارند تا همچنان مدعی قهرمانی باقی بمانند.استقلال در هفته بیست و پنجم مقابل همنام جمیدیه ای خود طغیان کرد و چهار گل به دروازه حمیدیه دوخت و  همین تعداد گل نزد و دو گل دریافت نمود.علیرضا حمیدی و طاهر غبیشاوی شم گلزنی خود را به رخ حریف کشیدند و هر کدام دو گل به ثمر رسانند تا با کسب سه امتیاز و ۴۸ امتیاز در مکان دوم جدول قرار گیرند.

یک گل وسه امتیاز باارزش برای جنوب سوسنگرد

جنوب سوسنگرد ۱…….استقلال رامهرمز ۰

جنوب سوسنگرد که در چند هفته گذشته با پیروزیهای پیاپی و شکار تیمها خود را تا مکان سوم جدول رده بندی بالا کشیده با کسب امتیازات حساس تیم شگفتی ساز این فصل لقب گرفته است.در بیست و پنجمین پیکار در حالیکه از حمایت هواداران خویش سود می جست رویاروی تیم استقلال رامهرمز ایستاد .محمد فریساد مهاجم تیم جنوب در دقیقه ده گل برتری تیمش را در دروازه حریف جای داد تا بیشترین سهم را در این پیروزی برعهده داشته باشد.آبی پوشان رامهرمز که در این ایام مثل قبل چهره ای محکم و استوار ندارند با قبول شکست و کسب ۳۵ امتیاز در مکان هشتم جدول رده بندی قرار گرقتند.

استقلال شوشتر با سه گل شلمچه نوین خرمشهر را شکست داد

شلمچه نوین خرمشهر ۰…….استقلال شوشتر ۳

از بازیهای حساس هفته بیست و پنجم جدال شلمچه نوین خرمشهر و استقلال شوشتر در استادیوم شهیدجهان آرا خرمشهر بود.آبی پوشان شوشتر بعد از کسب چند نتیجه ضعیف با سه گل مقابل زردپوشان خرمشهر به پیروزی دست یافتند و در جدول رده بندی به موقعیت خویش بهبود بخشیدند.سجاد آبتین مهاجم گلزن استقلال با زدن دو گل در دقایق ۱۵ و ۲۷ و سجاد بهاری در دقیقه ۸۰ گلهای پیروزی آور تیم خود را به ثمر رساندند تا سه امتیاز سرنوشت ساز به حساب استقلال ریخته شود این تیم با ۳۶ امتیاز به مکان هفتم جدول رسید.زردپوشان خرمشهر که تا قبل از آغاز بازی در گیرودار مکان برگزاری بازی بودند به راحتی سه امتیاز خانگی را از دست دادند تا از کورس قهرمانی کمی فاصله بگیرند.این تیم با ۴۱ امتیاز در مکان چهارم جدول رده بندی قرار دارد.

میلاد دزفول در هندیجان پرتوان بود

شاهین هندیجان ۰……..میلاد دزفول ۴

دیدار دو تیم میلاد دزفول و شاهین هندیجان از پرگل ترین بازیهای این هفته بود که در استادیوم تختی شهر بندری هندیجان دنبال شد.مسلم حسینوند مهاجم بیقرار میلاد در نیمه اول و هتریک قاسم پیرسراندیب در نیمه دوم بازی را چهار بر صفر بسود میلاد بدل کرد تا اندک تماشاگران هندیجانی را غرق سکوت کنند.میلاد این پیروزی را صرفآ بر اساس شایستگی به دست آورد.اما شاهین هیچگاه در حد نام خود نبود و اگر باخت بیش از این قدرت نداشت.میلاد با این پیروزی و کسب ۳۲ امتیاز به مقام خود در جدول استحکام بخشید.سفیدپوشان بندری نیز با شکستهای متوالی غزل خداحافطی سرودند این تیم با کسب ۱۹ امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی ایستاده است.

شکست شاهین ندسا ماهشهر در مسجدسلیمان

استقلال مسجدسلیمان ۱…….شاهین ندسا ماهشهر ۰

استقلال مسجدسلیمان در ورزشگاه بهنام محمدی این شهر با یک گل از سد شاهین ماهشهر گذشت. تیم سختکوش شاهین که اینروزها با کسب ۳۵ امتیاز در مکان نهم حدول جا خوش کرده است در یک بازی فشرده و رقابت تنگاتنگ با تنها گل دقیقه ۷۵ عبدالله باورصاد تن به شکست یک برصفر داد.شاگردان بابک دوانی علرغم تمامی حملاتی که بر روی دروازه استقلال داشتند نتوانستند تغییری در سرنوشت شکست یک برصفر تیم خود بوجود بیاورند.آبی پوشان مسجدسلیمان با این پیروزی همچنان در قعر جدول تکان نخوردند.

پیروزی پرسپولیس ویس در باغملک

سپاهان ایذه ۰……پرسپولیس ویس ۱

سپاهان ایذه و پرسپولیس ویس برای شکست یکدیگر روز پنج شنبه به میدان آمدند.شاگردان سرقلی برای این دیدار تدارک لازم را دیده بودند تا سرخ پوشان ویسی را با شکست از باغملک بدرقه کنند اما شاگردان بهمن فریس آگاهانه و با تفکر بازی را اداره کردند.هر چه از زمان بازی سپری می شد پرسپولیس برای گل حسرت بیشتری نشان می داد سرانجام در دقیقه ۶۷ احمد خنجری بخوبی از فرصت ایجاد شده بهره برد و گل پیروزی بخش تیمش را به زردپوشان ایذه هدیه کرد.پرسپولیس با این پیروزی ۴۱ امتیازی شد و بخاطر تفاضل گل کمتر در مکان پنجم قرار گرفت. سپاهان ایذه هم با ۲۹ امتیاز همچنان ول کن رده دوازدهم جدول نیست.

توقف نفتون مسجدسلیمان در باوی

شیبان باوی ۲…….نفتون مسجدسلیمان ۰

شیبان در خانه خود مزه تلخ شکست را به نفتون چشاند.شاگردان مجیدکمالی در این دیدار کاملآ بر میدان و حریف مسلط بودند و سه امتیاز را به حساب خود واریز کردند.آنها که مصمم تر از قبل وارد میدان شده بودند روی هنر گلزنی حسین محمودیان بهترین بازیکن خود دو گل وارد دروازه نارنجی پوشان مسجدسلیمان کردند تا با کسب ۲۷ امتیاز به ماندن در لیگ امیدوار باشند.در تیم شیبان رشید لطیف کارونی و شهید مقدم بازی قابل قبولی را به معرض نمایش گذاشتند.

گزارش: یونس عبادی