مشاور هاشمی رفسنجانی: آیت‌الله احساس کند کشور به وجودش نیاز دارد وارد می‌شود

خورنا: حسین کمالی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در گفتگو با خبرآنلاین با بیان اینکه دولت وحدت ملی در آرامش بخشی به کشور مطلوب است، گفت: در همه دوره‌های انتخاباتی با توجه با نوع تقسیم بندی آرایی که در کشور وجود داشته و یک بخشی از جامعه ای که کاندیدای مورد نظر آنها رای نیاورده کنار گذاشته شده‌اند.

من فکر می‌کنم داشتن دولت وحدت ملی در آرامش بخشی به کشور مطلوب است. گروه‌های مختلف می آیند و کنار هم قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه «من قبول ندارم که دولت وحدت ملی تنها برای شرایط بحران است»، افزود: در کشورهای مختلف احزاب و گروه‌های مختلف با هم ائتلاف می‌کنند که دولتی را روی کار بیاورند چه آنجا بحران باشد چه نباشد. در واقع از هماهنگی، همراهی و نظرات احزاب و گروه‌های سیاسی برای اداره امور جامعه شان استفاده می‌کنند. بهرحال جریانات سیاسی که در کشور فعال هستند افرادی را دارای که شاخصه‌های مناسب برای شرکت در دولت و اداره امور هستند را خواهد برگزید و این چیز مطلوبی است.و فارغ از این اگر بحرانی وجود دارد باید در جهت رفع آن اقدام کرد نه اینکه چون نگفتیم بحران پس حتما بحرانی وجود ندارد البته من معتقد نیستم که وضعیت کشور بحرانی است اما استنکاف از شنیدن کلمه بحران هم چیزی را حل نمی‌کند.

مشاور اجتماعی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص احتمال کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی و تشکیل دولت وحدت ملی از سوی وی گفت:ایشان در هر صحنه‌ای که احساس وظیفه کنند و احساس کنند که کشور به وجودشان و خدماتشان نیاز دارد وارد می‌شوند ولی برای این انتخابات پیش رو هنوز این احساس نیاز در ایشان شکل نگرفته است. و بعید می دانم وارد شوند.