فوتبال مسجدسلیمان در یک قدمی لیگ برتر

خورنا: پس از گذشت سالیان متمادی از افول ورزش به‌ویژه فوتبال در اولین شهر نفتی خاورمیانه، اینک بار دیگر جرقه‌هایی از جنس امیدواری زده شد تا رویای حضور در سطح اول فوتبال کشور را به‌واسطه صنعت خدمتگزار نفت تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، پس از گذشت سالیان متمادی از افول ورزش به‌ویژه فوتبال در اولین شهر نفتی خاورمیانه، اینک بار دیگر جرقه‌هایی از جنس امیدواری در دل پیشکسوتان، جوانان و نوجوان ورزش دوست این شهر زده شد تا رویای حضور در سطح اول فوتبال کشور را بار دیگر و به‌واسطه صنعت خدمتگزار نفت تجربه کنند.

در کمتر از دو روز دیگر تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان نماینده شایسته استان خوزستان و شهر مسجدسلیمان در لیگ دسته یک کشور در آخرین هفته از مسابقات لیگ سال ۹۲ ـ ۱۳۹۱ به مصاف تیم گل گهر سیرجان می‌رود؛ این دیدار که طبق برنامه قرار است در استادیوم شهید محمدی تیم نفت برگزار شود حساس‌ترین مسابقه  تیم نفت در این لیگ محسوب می‌شود چرا که تیم نفت در صورت کسب پیروزی در این دیدار با تثبیت جایگاه دومی‌اش در جدول رقابت‌ها برای انجام بازی پلی‌آف با تیم دوم گروه دو  که یکی از دو تیم استقلال خوزستان یا شهرداری تبریز خواهد بود دیدار می‌کند.

تیم فوتبال نفت از ابتدای حضورش در شهر مسجدسلیمان توانسته با اقبال عمومی مواجه و خیل تماشاگران که اغلب آن‌ها را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند را به استادیوم پیر این شهر بکشاند؛ این تیم از جمله معدود تیم‌های لیگ دسته یک کشور است که از امکانات و توانایی‌های مالی و تدارکاتی لازم به‌منظور انجام فعالیت حرفه‌ای در سطح درجه یک کشور بهره می‌برد، ابزارهایی همچون توانایی مالی مناسب و داشتن استادیوم اختصاصی ۱۵ هزار نفره که با وجود عمر یک‌صد ساله خود از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است و عملیات بازسازی و مرمت کامل آن در سال ۸۶ انجام شد و برخلاف سایر استادیوم‌های بزرگ و مطرح کشور که در هنگام کوچکترین بارش باران سطح زمین به دریاچه مبدل می‌شود این زمین از مزیت زهکشی و هدایت آب شدیدترین بارش‌ها به بیرون از زمین بهره می‌برد.

این زمین دارای ابعاد ۶۸*۱۰۵ متر بوده که یکی از استانداردهای فیفا در برگزاری مسابقات جام جهانی است، سیستم روشنایی این ورزشگاه با شدت ۵۰۰ لوکس در کلاس B فیفا قرار دارد و بازی و تصویربرداری در شب را امکان پذیر می‌سازد  ضمن آنکه این تیم دارای دو زمین چمن فوتبال در مناطق نفتون و بی‌بیان برای برگزاری تمرینات نیز است.

ناوگان خودرویی و نیروی انسانی کافی در بخش خدمات از جمله دیگر مزیت‌ها و برتری‌های تیم نفت نسبت به سایر تیم‌های مدعی به حضور در لیگ برتر بوده که آن را از دیگران متمایز ساخته است.

ورزش مسجدسلیمان به‌ویژه فوتبال این شهر که دوران طلایی پیش از انقلاب را با معرفی بزرگانی همچون مرحوم صفر ایرانپاک، حسن سلیمانی و رضا جمالی را پشت سر نهاده بعد از انقلاب نیز در این عرصه با معرفی نفراتی همچون بهزاد غلامپور و کورش لرستانی توانست در کوران رقابت با سایر مناطق باقی بماند ولی مدت‌های مدید است که غبار رکود و بی توجهی بر چهره آن نشسته و اینک با درخشش جوانان خوب و برومندش بارقه‌های امید در دل ورزش دوستان این شهر جرقه زده تا با کسب یک پیروزی شیرین خود را برای فتح آخرین سنگر مبارزه حضور در لیگ برتر و بازگشت شکوه و اعتبار گذشته آماده سازند.

قطعاً حمایت پرشور تماشاگران متعصب و بازی غیرتمندانه همراه با تاکتیک‌های هوشمندانه فرزاد حافظی سرمربی بومی این تیم در برابر حریف سیرجانی می‌تواند متضمن کسب پیروزی شیرین و دلچسب برای تیم نفت باشد.

با هم راستا شدن این مولفه‌ها، پیروزی در آخرین بازی لیگ و راه یابی به پلی‌آف را قطعی و رویای چند دهه‌ای فوتبال دوستان این شهر را برآورده می‌سازد.

برای تحقق این آرزو، چشمان منتظر مسجدسلیمانی‌ها به ساق پاهای بازیکنان تیم نفت دوخته شده و با نجواهایی زیر لب و دستانی رو به آسمان برای پیروزی تیم محبوبشان و سرافرازی دوباره سرزمین پرافتخار بختیاری دعا می‌کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *