فاضلاب وارد تالاب شادگان می شود

خورنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از ورود فاضلاب به تالاب شادگان به علت نبود تصفیه خانه در شهرستان شادگان خبر داد.

محسن پویا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه قرار است تصفیه خانه فاضلاب شادگان با مشارکت یک شرکت خارجی ساخته شود، اظهار کرد: مقدمات احداث تصفیه خانه فاضلاب شادگان از محل اعتبارات فاینانس، در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان با هدف رعایت شاخصهای زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب در حال پیگیری است.

وی افزود: با توجه به اینکه مشکلات فاضلاب شهری و خانگی مردم از مهمترین دغدغه های مسئولان بود، پیگیریهای لازم برای حل این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

پویا با اشاره به اینکه فاضلاب شادگان به دلیل نبود تصفیه خانه وارد تالاب شادگان می شود، عنوان کرد: به منظور ارتقای شاخصهای بهداشتی و کاهش اثرات منفی زیست محیطی ناشی از آن، طرح احداث تصفیه خانه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.
رئیس هیئت مدیره آبفای استان با اشاره به اینکه زمین مورد نظر برای اجرای این پروژه تملک شده است، گفت: یک شرکت سرمایه‌گذار چینی برنده مناقصه شده است.
پویا ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی، صنعت آب و فاضلاب خوزستان بتواند همچنان به سمت خدمات رسانی مطلوب و مطمئن به مردم خوزستان پیش رفته و مشکلات و موانع موجود در این رابطه را برطرف و مدیریت کند.
وی تصریح کرد: اجرای پروژه های فاضلاب با سرمایه گذاری بخش خصوصی و فاینانس یکی از اقدامات جدید و موثر شرکت آبفا در استان است که ضریب نفوذ فاضلاب خانگی و شاخصهای بهداشتی را به میزان قابل توجهی در استان افزایش خواهد داد.
تالاب شادگان در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌است. در همایش تالابهای جهان که در رامسر برگزار شد تصمیم گرفته شد که سه تالاب شادگان، خورموسی و خور الامیه با عنوان تالاب شادگان شناخته شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *