بهبهانی‌ها حماسه آفریدند/ استقبال ۷ کیلومتری از شهدای والفجر ۸

خورنا: پیکر پاک ۱۲ پرستوی خونین بال با استقبال گرم مردم قدر‌شناس و شهیدپرور، به شهرستان بهبهان بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، نمی‌دانم چه بنویسم و چگونه قلمم را بنگارم اما این را می‌دانم که آن استقبال باشکوهی که در بهبهان خلق شد را نمی‌توانم شرح دهم.

روز باشکوهی بود؛ از چند روز قبل در میان مردم شهر ولوله‌ای برپا شد و همه خبر از یک اتفاق میمون می‌دادند، آری قرار است ۱۲ پرستوی خونین بال دوران دفاع مقدس به شهر بازگردند.

*پایان چشم انتظاری ۱۲ خانواده

یاد گردان فتح و گردان فجر در ذهن‌ها زنده می‌شود و خانواده‌های شهدای جاویدالاثر در انتظار شنیدن نام این ۱۲ پرستوی مهاجر هستند و ۱۲ خانواده از چشم انتظاری در می‌آیند.

مردم و خانواده‌های معظم شهدای شهرستان بهبهان آغوش خود را به روی ۱۲ لاله زهرایی می‌گشایند تا پس از ۲۸ سال ۱۲ فرزند برومند خود را در بر بگیرند.

کسی به صورت رسمی برای مراسم استقبال اطلاع رسانی نمی‌کند ولی این خبر دهان به دهان در نقطه نقطه بهبهان پیچیده است.

روز موعود فرا می‌رسد، قرار است پیکر پاک ۱۲ لاله خونین دفاع مقدس که در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده‌اند به وطن خود یعنی بهبهان بازگردند.

*پایان فراق ۲۸ ساله

قلب‌ها به تپش افتاده و نفس‌ها به شماره، نمی‌دانم پدر و مادر چند تن از این شهیدان در قید حیات هستند تا فرزند خود را در آغوش بگیرند، اما این را می‌دانم هر عزیز شهیدی، به هر نقطه‌ای از خاک پاک ایران زمین پا می‌گذارد تمام پدر و مادرهای شهدا که نه، بلکه تمام زن و مردهای شهر به استقبالش می‌روند و به عنوان فرزند برایش اشک می‌ریزند.

مراسم استقبال از پل مارون آغاز می‌شود، تعداد زیادی از مردم شهر بویژه جوانان و نوجوانان خود را به این محل می‌رسانند و فراق ۲۸ ساله به پایان می‌رسد.

*پیکر بی‌غسل و کفن

بهبهان که از بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در انتظار بازگشت فرزندانش بود آغوشش را می‌گشاید و پیکر بی‌غسل و کفن ۱۲ شیرمرد خود را در می‌گیرد.

استقبال از این شقایق‌های خونین با حضور خانواده معظم شهدا بویژه ۱۲ شهید تازه تفحص شده و هزاران تن از مردم قدر‌شناس و جمعی از مسئولین محلی از ورودی شهر آغاز می‌شود.

*بدرقه تا ناحیه مقاومت بسیج

مردم بهبهان آمده‌اند تا از شهید فرخ بهزادی برزیان منصوریه، شهید محمد باقر چنگلوایی اسد آباد، شهید شکرالله حسینی موخر و شهید عبدالکریم دبیری استقبال کنند و به شهید اکبر (جمعه) دهداری، شهید یونس ستونه، شهید عبدالله غلام فضلی و به شهید محمد تقی مرتب خوش آمد بگویند.

پس از سال‌ها، شهید علی مراد ممل‌پور، شهید رمضان همتی‌پور، شهید کریم نیک بیان و شهید یوسف استاد از سفر بازگشته‌اند تا دیگر خانواده‌هایشان چشم انتظار نباشند.

پیکر مطهر ۱۲ کبوتر سبکبال با حضور مردم شهیدپرور بهبهان تا ناحیه مقاومت بسیج بدرقه می‌شود و خانواده‌های شهدا پس از ۲۸ سال به وصال فرزندان خود می‌رسند.

*شهدای فاطمیه

خانواده‌های معظم و چشم انتظار، پس از سال‌ها فراق، تابوت‌های دردانه‌های خود را در آغوش می‌گیرند و با آنان نجوا می‌کنند، یکی فرزندش را صدا می‌زند، یکی برادرش، یکی دیگر عمو و یکی هم داییش را…

با اینکه برای برگزاری مراسم استقبال اطلاع رسانی نشده بود ولی مردم غیرتمند بهبهان با حضوری پرشور در این آیین نورانی، بار دیگر پایبندی خود به آرمان‌های شهدا را نشان دادند.

شهدای والفجر ۸ بهبهان با رمز یا فاطمه زهرا (س) به جنگ با دشمن رفتند و پیکر مطهرشان نیز در ایام فاطمیه به آغوش وطن بازگشت، می‌توان این شهدا را «شهدای فاطمیه» نامید.

*تشییع شهدا روز شهادت حضرت زهرا (س)

روز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از حرم امامزاده حیدر تشییع شوند مردم خوزستان بویژه اهالی خونگرم و شهیدپرور بهبهان با حضور گسترده خود در مراسم تشییع که ۱۲ سرباز خمینی کبیر (ره) بار دیگر در صحنه بودن خود را به رخ جهانیان می‌کشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *