باران و گرد و غبار شدید خوزستان را فرا می‌گیرد

خورنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شمال و شمال شرقی استان خوزستان از ساعاتی دیگر بارانی و مرکز و غرب استان همراه با گرد و غبار شدید خواهد بود.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از عصر امروز با تاثیر خط ناپایدار لایه میانی جو و سیستم کم فشار بر روی منطقه شاهد افزایش ابر و احتمالا از اوایل صبح فردا رگبار باران و رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه در استان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: این وضعیت در مناطق شمالی، شمال شرقی و شرق استان شدت بیشتر خواهد داشت و برای مناطق مرکزی و غربی نیز برخاستن گرد و غبار محلی دور از انتظار نیست و این وضعیت تا بعدازظهر روز یکشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: با تاثیر خط ناپایدار لایه میانی جو از امشب شاهد افزایش ابر و از اوایل صبح فردا انتظار رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد قابل ملاحظه در استان بویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان وجود خواهد داشت و این وضعیت تا روز یکشنبه نیز در استان ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: مناطق شمالی و ارتفاعات مانند شهرهای ایذه ، دهدز، لالی، مسجد سلیمان ، گتوند، دزفول، اندیمشک نیمه ابری تا ابری از اوایل صبح فردا همراه با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه همراه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: مناطق مرکزی و غربی مانند اهواز، شوشتر، شوش، بستان، سوسنگرد، هویزه نیمه ابری تا ابری از اوایل صبح فردا همراه با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه و احتمال برخاستن گرد و غبار نیز در این منطقه وجود دارد.

دهملایی تاکید کرد: مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی مانند شهرهای بهبهان، رامهرمز، امیدیه و آغاجاری نیمه ابری تا ابری از اوایل صبح فردا همراه با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: مناطق ساحلی و جنوبی مانند شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان، شادگان و بندر امام خمینی نیمه ابری تا ابری از اوایل صبح فردا همراه با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه و احتمال برخاستن گردوغبار همراه خواهد بود.

*تندبادهایی با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت

دهملایی خاطر نشان کرد: وضعیت هوا، نیمه ابری از اواخر وقت افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق، جهت باد، جنوب شرقی تا جنوب غربی، سرعت باد، ۲۰ تا۴۰ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۵۰کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته هندیجان با ۳۴.۱ و ایذه با ۱۰.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز به ۳۲.۲ و حداقل به ۱۹.۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *