بیمارستان‌های آبادان آماده خدمات رسانی به زلزله‌زدگان بوشهر هستند

خورنا: قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بیمارستان‌های آبادان و شهرهای تحت پوشش این دانشکده آماده خدمات رسانی به زلزله زدگان بوشهر هستند.

نصرالله حسونی بحرینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: باتوجه به اینکه استان خوزستان از استان‌های همسایه بوشهر محسوب می‌شود از‌‌ همان لحظات پس از وقوع زلزله آماده باش کامل همه نیرو‌ها انجام شده است.

وی افزود: در این مدت تماس‌های مکرری را با مسئولان و معاونین دانشکده علوم پزشکی بوشهر برقرار و در خصوص وضعیت و نیازهای آن‌ها بررسی‌های لازم انجام شده است.

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: علاوه بر این همه بیمارستان‌های آبادان به همراه شهرهای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی شامل خرمشهر و ماهشهر نیز در آمادگی کامل قرار دارند تا در صورت نیاز پذیرای مصدومان این حادثه باشند.

بحرینی تصریح کرد: همچنین همه آمبولانس‌ها، اتوبوس آمبولانس و نیرو‌ها در آماده باش قرار دارند تا به محض اعلام نیاز به منطقه اعزام شوند.

وی اضافه کرد: زلزله و امدادرسانی‌های پس از آن از جمله مسائلی است که نیاز به برنامه ریزی دارد و نباید به صورت خودسرانه واحدهای خود را به منطقه اعزام کرد.

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: با این وجود ما منتظر اعلام ماموریت هستیم تا بلافاصله نسبت به اعزام نیرو، تجهیزات و امکانات مورد نیاز به مناطق زلزله زده استان بوشهر اقدام کنیم.

وی گفت: از نظر پزشک نیز این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز پزشکان را نیز به این مناطق اعزام کنیم.