افزایش تعداد مجروحین به ۱۰۵۰ نفر/ آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده

خورنا: تعداد کشته‌های زلزله دشتی تغییر نکرده اما تعداد مجروحان به یک‌هزار و ۵۰ نفر رسیده ضمن اینکه بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده نیز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، با وجود ادامه فعالیت‌های امدادی در مناطق زلزله‌زده دشتی، عملیات بازسازی واحدهای آسیب دیده آغاز شده است.

استاندار بوشهر نیز آخرین وضعیت کشته و زخمی‌های را اعلام کرده و بر این اساس زلزله دشتی ۳۷ کشته و ۱۰۵۰ زخمی داشته است.

آغاز بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در مناطق زلزله‌زده

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: عملیات بازسازی و عمرانی برای ساخت مسکن خانوارهای خسارت دیده آغاز شد.

شاپور رستمی با اشاره اقدامات انجام شده برای حل مشکل مسکن زلزله‌زدگان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما کار بازسازی واحدهای خسارت دیده زلزله دشتی باید با شتاب انجام شود.

وی اضافه کرد: استان‌های هرمزگان و فارس به عنوان استان‌های معین در امر آوار‌برداری و ساخت و ساز تعیین شدند و همچنین تیم‌های ویژه از امروز برای شناسایی واحدهای مسکونی خانوارهای آسیب دیده کار خود را آغاز کردند.

وی یادآور شد: با تلاش و همت نیروهای امدادی و درمانی و حضور به موقع آنان مجروحان به سرعت درمان می‌شوند و پیش بینی می‌شود تعداد جان باختگان زلزله تغییری نکند.

رستمی اضافه کرد: از سه شنبه شب تاکنون ده‌ها پس لرزه مناطق زلزله زده استان بوشهر را لرزانده و برخی از واحدهای مسکونی که از زلزله اخیر خسارت دیدند، تخریب شدند.

زلزله دشتی ۳۷ کشته و ۱۰۵۰ زخمی داشته است

استاندار بوشهر گفت: از یک‌هزار و ۵۰ زخمی زلزله دشتی ۱۲۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و مابقی بصورت سرپایی درمان و مرخص شده‌اند.

وی تصریح کرد: بعد از وقوع زلزله در چند ساعت اول با همکاری نیروهای امدادی و مردم کار امداد و نجات در کمترین زمان انجام شد و کمترین تلفات را نیز در منطقه تاکنون داشته‌ایم.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در مرحله استقرار مردم به صورت اضطراری و انتقالی با حضور به موقع دستگاه‌های امدادی، حمایتی و نیروهای سپاه، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی در کوتاه‌ترین مدت کشته شدگان و مصدومان از زیر آور بیرون و به بیمارستانها منتقل شدند.

وی در خصوص وضعیت بهداشتی نیز گفت: تاکنون از نظر بهداشتی کنترل خوبی صورت گرفته و هیچ بیماری واگیرداری تاکنون در منطقه گزارش نشده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: با وجود ناهماهنگی‌هایی در زمینه رساندن غذا به مردم در شروع حادثه ولی هم اکنون با هماهنگی های صورت گرفته تلاش می‌شود کمبودها رفع و با کمک استان‌های معین چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و هرمزگان روند خدمات رسانی به حادثه دیدگان زلزله دشتی بهتر شود.

توزیع بیش از ۱۷ هزار چادر، پتو و موکت بین زلزله‌زدگان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از توزیع بیش از ۱۷ هزار چادر، تخته و پتو بین زلزله‌زدگان خبر داد.

محمود مظفر ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: اخیرا بیش از پنج هزار تخته چادر، چهار هزار و ۵۰۰ تخته موکت و هفت هزار و ۷۰۰ تخته پتو توزیع کرده‌اند.

مظفر افزود: با پایان اسکان اضطراری زلزله‌زدگان کار توزیع اقلام خوراکی در میان آنان آغاز شده است.

وی یادآور شد: با پایان اسکان اضطراری بحث تغذیه زلزله‌زدگان مورد توجه قرار گرفته و بسته‌های غذایی در دست توزیع است.

مظفر اظهار کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر از استان های مرکزی، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، فارس، هرمزگان، لرستان و چهارمحال و بختیاری در منطقه زلزله زده مستقر هستند.

وی یادآور شد: شماره حساب ۹۹۹۹۹ بانک‌های ملی، ملت، تجارت و مسکن آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم به زلزله زدگان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *