امام جمعه آبادان: مسئولان با اصلاح زیرساخت‌های شهری از تلفات بلایای طبیعی بکاهند

خورنا: امام جمعه شهرستان آبادان گفت: مسئولان باید در اصلاح زیرساخت‌های شهرهای زلزله‌خیز تلاش کنند تا شاهد تلفات در حادث شدن بلایای طبیعی باشیم.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان، حادثه زلزله در استان بوشهر را تاسفبار خواند و اظهار کرد: برای مردم شریف و ولایت‌مدار این خطه قهرمان خیز و شهیدپرور، از خداوند منان تقاضای صبر دارم و این مصیبت را به عموم مردم استان بوشهر و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم مسئولان با رسیدگی به مصدومان و آسیب‌دیدگان این حادثه کمی از آلام مردم شریف شهرستان دشتی بکاهند و خرابی‌ها هر چه سریع‌تر بازسازی شوند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: به طور حتم هموطنان عزیز نیز در این واقعه تلخ همنوعان خود را تنها نخواهند گذاشت و نسبت به هم‌کیشان خود ادای دین خواهند کرد.

ابراهیمی‌پور در مورد استحکام کم ساختمان‌های مناطقی که در چند سال اخیر زلزله رخ داده است عنوان کرد: مسئولان ذیربط باید در مناطق زلزله خیز تمهیداتی بیاندیشند تا شاهد چنین تلفات دردناک جانی برای هموطنانمان نباشیم.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر اکثر زلزله‌های به وقوع پیوسته در مناطقی رخ داده که ساختمان‌های آن دارای استحکام کمی بوده و خانه‌های آن منطقه از خشت و بلوک سیمانی بوده است و این موضوع تلفات بسیاری را بر جای گذاشته است.

امام جمعه آبادان در ادامه از تلاش‌های استاندار بوشهر و نماینده ولی فقیه در این استان به دلیل پیگیری‌های شبانه‌روزی تشکر کرد و اظهار کرد: تلاش مسئولان استان حادثه دیده بوشهر برای بسیج امکانات تاکنون رضایت بخش بوده است و انصافا شهر‌ها و استان‌های همجوار نیز به خوبی امکانات خود را برای مردم آسیب دیده بسیج کرده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا مردم نوع دوست خوزستان و شهر آبادان در کنار مردم حادثه دیده استان بوشهر خواهند بود و قصد داریم در نماز جمعه هفته جاری فراخوانی برای کمک به زلزله‌زدگان به عمل آوریم تا کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی مردم آبادان به مناطق آسیب دیده ارسال شود.