بهداشت نفت برنامه‌ای برای افزایش تخت بیمارستانی ندارد

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمدجواد کیان در آیین کلنگ‌زنی بیمارستان صنعت نفت آبادان، اظهار داشت: بیمارستان صنعت نفت آبادان قرار بود سال ۷۷ احداث شود که متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته این کار انجام نشد.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۸۵ هیئت دولت احداث این بیمارستان را بر عهده شرکت پالایش و پخش گذاشت و متاسفانه به‌دلیل مشکلات اعتباری این کار مجددا بلاتکلیف ماند.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به پیگیری‌های انجام شده، افزود: در سال گذشته احداث این بیمارستان به عهده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گذاشته شد و امروز شاهد کلنگ‌زنی این پروژه هستیم.
وی ادامه داد: طرح قبلی این بیمارستان را تغییر دادیم و بر اساس جدیدترین استانداردهای روز دنیا این بیمارستان طراحی و مطالعات اولیه انجام شد.
کیان تصریح کرد: فضای درمانی این بیمارستان ۱۷هزار مترمربع است که امیدواریم با توان شرکت مشاور در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.
وی در ادامه گفت: روش جدیدی در احداث این ساختمان برای نخستین بار در منطقه به‌نام DSM اختلاط عمقی خاک و حفاری شش متر زیرزمین اجرا خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اضافه کرد: با به‌کارگیری این روش ۶هزار مترمربع به فضای این بیمارستان افزوده شد.
وی اظهار داشت: مدت زمان اجرای پروژه ۴۲ماه پیش‌بینی شده که امیدواریم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد و به شهروندان آبادانی خدمات بهینه ارائه دهد.
مدیر عامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه در خصوص افزایش میزان تخت‌های بیمارستانی گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعداد تخت بیمارستان‌های زیر پوشش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نداریم.
کیان تصریح کرد: تمام بیمارستان‌ها به جز بیمارستان‌های ماهشهر و اهواز، قدیمی و در حال نوسازی و بازسازی هستند.
وی اظهار داشت: اعتبار مربوط به نوسازی و بازسازی مراکز درمانی زیر پوشش نفت نیز پیش بینی شده است.
مدیر عامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه تعداد بیمارستان‌های فعال شرکت نفت را ۹ باب عنوان کرد و افزود: عمده این بیمارستان‌ها هم اکنون در استان خوزستان و در شهرهای آبادان، ماهشهر، آغاجاری، اهواز، مسجد سلیمان و گچساران قرار دارند.
کیان در پایان خاطرنشان کرد: شرکت نفت در حال حاضر دارای بیش از ۱۴۰درمانگاه و پلی کلینک درمانی در سطح شهرهای کشور است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *