رودخانه زهره، باز هم جان گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، دو جوان که ساکن روستای سردشت زیدون بودند شب گذشته به‌منظور تفریح در کنار رودخانه هندیجان حاضر شدند و متاسفانه بدون توجه به موارد و هشدارهای ایمنی اقدام به شنا در منطقه ممنوعه شنا کردند.
این دو جوان به‌نام‌های «حاصل ارم» و «اکوان برماس» به ترتیب ۲۴ و ۳۰ ساله اقدام به شنا در منطقه ممنوعه کردند و پس از وارد شدن به داخل آب به‌دلیل عدم آگاهی به فنون شنا و عمق زیاد آب بلافاصله غرق شد.
تیم امداد و نجات غواصی پس از رسیدن به محل حادثه با استفاده از تجهیزات و وسایل لازم جستجو را برای نجات این دو جوان آغاز کردند.
متاسفانه باوجود تلاش‌های گسترده تیم امداد و نجات امروز جنازه این دو جوان در رودخانه هندیجان پیدا و تحویل خانواده‌های آنان داده شد.
فرماندار هندیجان نیز که در محل حادثه حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان ضمن اعلام هشدار جدی به تمام خانواده‌ها و جوانان با اشاره به حادثه مذکور، بی احتیاطی پسر بچه ، عدم آشنایی این دو جوان به فنون شنا و بی‌توجهی به هشدارهای ایمنی را عامل بروز چنین حادثه ناگواری دانست و اظهار داشت: شنا در محل‌های ناشناس به‌ویژه محل‌های ممنوع بسیار خطرناک بوده و باعث بروز حوادث ناگوار و جبران ناپذیر خواهد شد.
بهروز فرج‌الهی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع حوادث از سوی شهروندان نیز می‌تواند در نجات افراد حادثه دیده بسیار موثر باشد.
وی افزود: امیدواریم شهروندان با رعایت موارد ایمنی و عدم شنا در رودخانه‌ها نسبت به حفظ جان خود و جلوگیری از بروز چنین حوادث ناگواری جلوگیری کنند.
فرماندار هندیجان بر افزایش فضاهای ورزشی به‌ویژه استخر در سطح شهرستان تأکید کرد و گفت: امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادث ناگواری در هندیجان نباشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس نواقص خبر و انتقاد؛ اولأ جوانان مذکور ساکن روستای درغک از توابع شهرستان کهگیلویه در فاصله حدود 250 کیلومتری محل حادثه میباشد ، دومأ ضمن تشکر از مردم محترم ان منطقه که با ما خانواده های داغ دیده همکاری نمودند به اطلاع میرساند که فرماندار هندیجان در محل حادثه حضور نداشت و سوم این که مسئولین شهرستان هیچگونه تیم امداد ونجاتی به محل حادثه اعزام نکردند تا این که ما مجبور شدیم باهزینه شخصی غواص خصوصی از اهواز که بعد از12ساعت از وقوع حادثه وارد اب شدند و جنازه ها را بیرون کشیدند و چهارم این که مسئولین حتی یک امبولانس و تابوت به ما ندادند و جنازه ها با وانت سایپا از هندیجان تا دهدشت (حدود 150 کیلو متر) انتقال یافته اند و اخر این که پزشک قانونی هزینه زیادی جهت صدور جواز دفن دریافت کرد. برماس