مجوز پرواز مابین عراق و ایران از آبادان صادر شد

خورنا: مدیر فرودگاه آبادان گفت:با رایزنی وزیر راه و شهرسازی و پیگیری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و رئیس سازمان هواپیمایی کشور توافقنامه مابین کشور عراق و ایران منعقد و مجوز نفوذ به خاک عراق صادر و اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی آبادان، محمدرضا رضایی اظهار کرد: با رایزنی وزیر راه و شهرسازی و پیگیری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توافقنامه مابین کشور عراق و ایران منعقد و مجوز نفوذ به خاک عراق صادر و اخذ شد.

وی در خصوص عملیاتی شدن طرح‌های تقرب جدید افزود: در ادامه نصب دستگاه کمک ناوبری DVOR/DME در خردادماه ۹۱ و پس از طی مراحل مختلف چک پروازی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و طراحی طرح‌های تقرب با همکاری اداره کل مراقبت پرواز و انعقاد توافقنامه مابین کشور ایران و عراق طرح‌های تقرب جدید پروازی عملیاتی شد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان با تاکید بر اهمیت عملیاتی شدن این طرح به عنوان یک جهش بزرگ در تغییر شرایط انجام پروازی در فرودگاه آبادان خاطرنشان کرد: باند ۳۲ فرودگاه آبادان به‌دلیل همجواری با کشور عراق بعد از جنگ تحمیلی فاقد طرح تقرب بوده و با عملیاتی شدن این طرح‌ها این مهم بعد از ۲۰ سال محقق شد.

وی اضافه کرد: عدم وجود این طرح‌ها در شرایط مختلف از قبیل دید کم و باد شدید محدودیت‌هایی را به‌منظور انجام پرواز در فرودگاه آبادان سبب شده بود که این محدودیت‌ها با تدوین و عملیاتی شدن طرح‌های جدید مرتفع شد.

رضایی ادامه داد: با صدور مجوز ورود پروازها به خاک عراق و اجرای سامانه فرود اتوماتیک که در مرحله خرید دستگاه با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور است معضل ابطال ناشی از کاهش دید پروازها به حداقل ممکن می‌رسد.

وی در پایان گفت: مشکل نفوذ به خاک عراق یکی از دلایل عمده عدم تمایل شرکت‌های هواپیمایی به‌منظور برقراری پرواز در مسیر آبادان بود که با پیگیری مسئولان این مشکل مرتفع شد و نگاهی تازه و آغازی پرشور را در فرودگاه آبادان و منطقه  نوید می‌دهد.