افزایش ۶۶درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر

خورنا: عادل دریس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری ۴۷ هزار کانتینر در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.
وی خاطرنشان کرد: تخلیه و بارگیری کانتینرها در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشت.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: همچنین در شش ماه گذشته میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۱ درصد افزایش همراه بوده است.
وی ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در شش ماه نخست امسال به ۸۰۶ هزار و ۲۰۹ تن رسید که امیدواریم در نیمه دوم امسال شاهد افزایش این میزان نیز باشیم.
دریس تصریح کرد: بارگیری ۹۹ شناور از بندر خرمشهر در نیمه نخست امسال به عراق نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه گفت: بارگیری این میزان شناور به کشور عراق از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: میزان صادرات انواع کالا در نیمه نخست امسال ۲۶۰ هزار و ۱۳۹ تن بوده که نسبت به سال گذشته با ۶۶درصد رشد همراه بوده است.
وی اظهار داشت: در بخش واردات کالا نیز یک‌هزار و ۲۳ تن انواع کالا به بندر خرمشهر وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳درصد رشد داشته است.
دریس خاطرنشان کرد: ۱۰۷ دستگاه خودرو نیز در شش ماهه اول امسال به بندر خرمشهر وارد شد که نسبت به سال گذشته با ۱۱درصد افزایش همراه بوده است.
وی افزود: در شش ماهه امسال نیز ۱۶ هزار و ۸۶۶ نفر مسافر از بندر خرمشهر تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تردد ۲۵۰ فروند کشتی با حجم بالای یک‌هزار تن از این بندر، ادامه داد: تردد شناورهای با حجم بالای یک‌هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه امکانات و تجهیزات این بندر در نیمه دوم امسال شاهد افزایش چشمگیر فعالیت‌های بندر خرمشهر باشیم.