افزایش پلکانی نرخ کرایه اتوبوس در اهواز!

خورنا: شهرداری اهواز به ناگهان نرخ کرایه‌ اتوبوس‌های شهری را افزایش داد. با پایان تعطیلات و بازگشت شهروندان به محل کار و مدارس، اهوازی‌ها متوجه شدند که باز هم نرخ کرایه اتوبوس افزایش یافته است و به این ترتیب، حتی فرصت جا افتادن نرخ قبلی کرایه اتوبوس داده نشد.

به گزارش ایسنا، نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در گذشته هر ۲ سال یا حداقل هر سال یک بار افزایش می یافت، ولی این افزایش به تازگی در اهواز هر شش ماه یک بار اعمال می‌شود.

با کارتی شدن اتوبوس‌ها، شهروندان گاه به اعتبار باقی‌مانده کارت اعتباری خود دقت نمی‌کنند و همین مساله، فرصتی به وجود آورد که بدون مواجه شدن با هیچ‌گونه اعتراض و مخالفتی، کرایه اتوبوس باز هم افزایش یابد و شهرداری دوباره شهروندان را در برابر عمل انجام‌شده قرار داد.

شهرداری اهواز در دو سال گذشته خدمات مناسبی در زمینه اتوبوس‌رانی به شهروندان ارایه داد که کولردار کردن بیشتر اتوبوس‌ها و ایجاد ایستگاه‌های مکانیزه از این جمله است؛ با این‌که وجود چنین اتوبوس‌هایی در اهواز لازم است و استفاده از اتوبوس‌های کولردار در شرایط آب و هوایی اهواز نیاز شهروندان است ولی شهرداری نیز در این زمینه کوتاهی نکرد و وظیفه ذاتی خود را به نحو خوبی انجام داد.

با این حال، نرخ کرایه اتوبوس‌های ناوگان اتوبوس‌رانی شهری اهواز که در سال ۹۰ ، ۷۵ تومان بود؛ با افزایش تدریجی ابتدا به ۱۰۰ تومان و اکنون و از ابتدای سال جدید با افزایش ناگهانی ۵۰ درصدی به ۱۵۰ تومان رسیده است، نرخ کرایه اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز در این مدت زمانی از ۱۰۰ تومان به ۱۷۵ تومان افزایش یافت.

منصور کتانباف، شهردار اهواز، در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ -منطقه خوزستان- اظهار کرد: با افزایش هزینه‌های بخش اداری سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز و گرانی در همه بخش‌ها ازجمله خرید اتوبوس، تعویض روغن، استهلاک وسیله نقلیه و دیگر موارد، افزایش نرخ کرایه اتوبوس نیز لازم بود.

وی افزود: افزایش نرخ کرایه اتوبوس قانونی است و اگر قانونی در این زمینه وجود نداشت یا حرکتی غیرقانونی بود، این عمل انجام نمی‌شد.

کتانباف با بیان این‌که یک‌سوم هزینه یک سفر در شهر باید توسط شهروندان پرداخت شود، ادامه داد: هم‌اکنون هزینه هر سفر یک شهروند در مسیرهای تعیین‌شده در سطح شهر اهواز حدود ۶۰۰ تومان است که شهروند اهوازی باید حدود یک‌سوم آن را بپردازد.

شهردار اهواز گفت: خرید اتوبوس در سال جدید مدنظر است و مکانیزه کردن سایر ایستگاه‌ها نیز در برنامه کار سازمان اتوبوس‌رانی اهواز قرار دارد.

با توجه به این‌که افزایش نرخ کرایه اتوبوس باید با تایید شوراهای شهر انجام شود،‌ باید دید با آغاز به کار شورای جدید شهر اهواز، آیا افزایش نرخ کرایه اتوبوس به این روال ادامه خواهد داشت؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *