سامانه گرد و غبار غلیظی به خوزستان وارد می‌شود

خورنا: مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه گرد و غبار شدیدی به مرزهای ایران نزدیک می‌شود.

بهرام جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بر اساس مشاهدات نقشه‌های ماهواره سامانه غلیظ گرد و غباری به مرزهای ایران نزدیک می‌شود و تا ساعات آینده به ایران وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در شرایط کنونی در جنوب عراق است، افزود: این سامانه از شدت بسیار زیادی برخوردار است و جنوب عراق را به شدت متاثر از حضور خود کرده است.

جنتی با اشاره به تاثیرات این سامانه در عراق اضافه کرد: در شرایط کنونی بر اساس اطلاعات کسب شده شعاع افقی دید در شهر بغداد به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است و این نشان از شدت این سامانه دارد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در شرایط کنونی از سرعت کمی برخوردار است، تاکید کرد: در شرایط کنونی سرعت این سامانه کمتر شده است و این امر باعث می‌شود تا ماندگاری این سامانه در خوزستان افزایش یابد.

جنتی با تاکید بر اینکه این سامانه از اواخر عصر امروز به خوزستان وارد خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات ماهواره در شرایط کنونی سامانه گرد و غبار دارای سرعت شش متر بر ثانیه است.

مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان خاطرنشان ‌کرد: این سامانه در شرایط کنونی ارتفاعش کمتر شده است و به این دلیل نزدیک به سطح زمین حرکت می‌کند.

وی افزود: این سامانه گرد و غباری از مرزهای اردن با شدت زیادی برخاسته است و در حال حرکت به سوی ایران است و به این دلیل برای مردم هشدارهای لازم صادر شده است.

*هفته آینده تنها رگبار خفیف را شاهد خواهیم بود

مدیر اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان درباره شرایط آب و هوایی در روزهای آینده تاکید کرد: شرایط آب و هوایی در روزهای آینده ابری خواهد بود و آسمانی توام با ابر و باد خفیف همراه است.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدای هفته آینده شاهد رگبارهایی هستیم، خاطرنشان‌ کرد: در روز شنبه هفته آینده شاهد رگبارهایی خفیف در خوزستان خواهیم بود که در شرایط کنونی برای پیش‌بینی آن روزها قدری زود است و در روزهای آینده در این باره اطلاع‌رسانی بیشتری خواهد شد.