نماینده آبادان: بیمه شدگان از سازمان تامین اجتماعی رضایت ندارند

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه شدگان از سازمان تامین اجتماعی رضایت ندارند.

سید حسین دهدشتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با ارائه دلایل درخواست‌کنندگان، کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی موافقت خود را با انجام تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد.

وی افزود: این مسئله پس از رای گیری در صحن علنی مجلس با جدیت انجام خواهد شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی که از امضاءکنندگان درخواست تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی است ادامه داد: در تاریخ ۲۸ آذرماه ۹۱ درخواست تحقیق و تفحص با امضا ۱۱ نماینده به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شده بود.

وی با اشاره به اسامی درخواست کنندگان این تحقیق و تفحص گفت: آقایان دهدشتی، نعمتی، قاضی‌پور، توکلی، سامری، موسوی لارگانی، صالحی نصب، حیدرپور، آقاجاری، زمانیان و عثمانی از جمله نمایندگانی بودند که خواهان تحقیق تفحص از سازمان تامین اجتماعی شدند.

دهدشتی با اشاره به علل جمع‌بندی این درخواست نمایندگان تصریح کرد: با توجه به گستردگی سازمان تامین اجتماعی و تحت پوشش داشتن میلیون‌ها نفر اعم از کارگران، بازنشستگان و قشرهای مختلف و با توجه به منابع مالی فراوان که این سازمان دارد متاسفانه شاهد عدم رضایت بیمه شدگان از سازمان تامین اجتماعی هستیم.

وی با اشاره به عدم شفافیت عملکرد سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: با توجه به عریض و طویل بودن تامین اجتماعی به منظور بررسی و شفافیت عملکرد مالی و مدیریتی و هزینه‌های انجام شده در سازمان و شرکت‌های وابسته بالاخص در پتروشیمی‌ها این تحقیق و تفحص ضروری بود.

دهدشتی همچنین عزل و نصب‌های مکرر و بی‌ضابطه مدیران و پاداش‌های غیر متعارف را از دیگر دلایل نمایندگان برای به اجماع رسیدن برای این تحقیق و تفحص برشمرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه این درخواست با تاخیر در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته افزود: طبق آیین نامه بالا‌ترین مقام اجرایی دستگاه باید در جلسه کمسیون اجتماعی شرکت کند.

وی گفت: جلسه کمیسیون اجتماعی با حضور تعدادی از امضاءکنندگان بنده آقای قاضی‌پور و نعمتی برگزار شد که متاسفانه هیچ مقام اجرایی در این جلسه حاضر نشد.

دهدشتی خاطرنشان‌کرد: با ارائه دلایل درخواست کنندگان، کمسیون اجتماعی موافقت خود را با انجام تحقیق و تفحص اعلام کرد که پس از رای گیری در صحن علنی مجلس تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با جدیت انجام خواهد شد.