ویزیت رایگان در مراکز بهداشتی و درمانی خرمشهر

خورنا: مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: به مناسبت هفته سلامت مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان ویزیت رایگان انجام می‌دهند.

فرشید بهشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: به مناسب هفته سلامت برنامه‌هایی در شبکه بهداشت و درمان خرمشهر برنامه‌ریزی شده که در طول این هفته اجرایی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر نواختن زنگ سلامت در یکی از مدارس شهرستان طرح آموزش فشار خون با گروه هدف که شامل دانش‌اموزان دبیرستان‌های دخترانه است، اجرا شد.

این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های این هفته ویزیت رایگان بیماران است که در آن همه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان در طول هفته سلامت خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر ادامه داد: همچنین در راستای تحقق شعار و موضوع امسال هفته سلامت با عنوان فشار خون را جدی بگیریم؛ طرح اندازه‌گیری فشار خون نیز در طول این هفته در همه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان انجام می‌شود.

بهشتی تصریح کرد: علاوه بر این از صبح روز جمعه و در مسجد جامع محل برپایی نمازجمعه خرمشهر نیز فشارخون مراجعان و نمازگزاران اندازه‌گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: عیادت از بیماران بستری در بیمارستان ولی‌عصر شهرستان و اجرای طرح غربالگری فشار خون توسط تیم‌های سلامت مرکز بهداشت نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر خاطرنشان‌ کرد: در زمینه اطلاع‌رسانی نیز توزیع و نصب پوستر و بنر در سطح شهرستان انجام می‌شود.

بهشتی تصریح کرد: به همین مناسبت قرار است همایش پیاده‌روی خانوادگی نیز در روز جمعه برگزار شود و در آن شرکت‌کنندگان مسیر پل جهان‌آرا تا پل قدیم را پیاده‌روی کنند.

وی گفت: برگزاری کلاس بازآموزی کادر پرستاری در خصوص فشار خون، دیابت و تغذیه، ارسال پیام بهداشتی به رادیو آبادان و بازدید دانش‌آموزان از بیمارستان ولی عصر از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در خرمشهر است.