فرماندار هندیجان: دستگاه‌های اجرایی با طرح سرشماری نفوس همکاری کنند

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، بهروز فرج‌اللهی صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان اظهار داشت: باید با اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح از طریق نصب پلاکاردها در سطح شهر، مدارس و … مردم را هر چه بیشتر با اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن و فوائد آن برای آینده کشور مطلع کرد.
وی خاطرنشان کرد: همه ما باید خودمان را مسئول و مدیون بدانیم و نهایت دقت لازم را در انجام طرح سرشماری نفوس و مسکن که در آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود به‌عمل آوریم.
فرماندار هندیجان با اشاره به اینکه تمام وقت و انرژی خود را در اجرای بهینه این طرح به‌کار می‌گیریم، افزود: طرح سرشماری یکی از طرح‌های جامع آماری و مهم بوده و بخش عمده این طرح تأمین نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: آمار مبتنی بر صداقت باعث رشد و بالندگی کشور و برنامه‌ریزی صحیح خواهد شد و برنامه‌ریزی بدون آمار نه تنها برای کشور فایده‌ای ندارد بلکه سبب اتلاف وقت و انرژی می‌شود.
فرج‌الهی تصریح کرد: ارائه تصویری روشن و شفاف از وضعیت موجود مهم‌ترین وظیفه آمار و سرشماری است.
وی در ادامه گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن که به‌دستور رئیس جمهور از هر ۱۰ سال یک‌بار به هر پنج سال یک‌بار تغییر یافت همکاری کنند.
فرماندار هندیجان اضافه کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از کشورهای در حال توسعه است در همین راستا با بررسی‌ شاخص‌های جمعیت و پراکندگی می‌توان اعتبارات بیشتری در کشور جذب و هزینه کرد.
وی اظهار داشت: کشور در حال توسعه است، به همین منظور داشتن آمار صحیح، دقیق و به‌روز با توجه به تغییرات محسوس در تمامی بخش‌ها اعم از حوزه‌های جمعیتی، وقایع حیاتی، فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
فرج‌اللهی با بیان اینکه طرح سرشماری نفوس و مسکن باید با دقت اجرا شود، خاطرنشان کرد: به‌ منظور کاهش هزینه‌ها، تسهیل در روند آمار گیری، به‌دست آوردن اطلاعات آماری دقیق‌تر و صرفه‌جویی در اعتبارات از نیرو‌های با تجربه و کارآزموده استفاده خواهد شد.
وی از مسئولان، روحانیون و رسانه‌های ارتباط جمعی خواست تا نسبت به حساس‌سازی مردم و انتقال اهمیت موضوع سرشماری اقدام کنند.
فرماندار هندیجان همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان را در اجرای این طرح خواستار شد تا با به دست آوردن اطلاعات صحیح و جامع و کامل بسترهای لازم برای یک برنامه‌ریزی درست و به تبع آن پیشرفت و توسعه کشور فراهم شود.