رضایتمندی مسافران نوروزی از اماکن گردشگری و تاریخی آبادان

خورنا: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان گفت: نسبت به سال گذشته، تعداد مسافران و بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری و تاریخی شهرستان آبادان رشد چشمگیری داشته است.

سید شمس‌الدین نوربخش غفاری از بازدید بسیار خوب و رو به رشد میهمانان از اماکن دیدنی آبادان خبر داد و گفت: خدمات بسیاری را در نوروز ۹۲ به میهمانان نوروزی ارائه کردیم و این خدمات با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.

وی ادامه داد: برخلاف سال‌های گذشته، مسافران نوروزی به صورت منظم از اماکن دیدن کردند که نشان دهنده این موضوع است که میهمانان دارای برنامه‌ریزی صحیحی بوده‌اند.

نوربخش غفاری افزود: از ۲۰ اسفندماه سال ۹۱ برنامه‌ریزی خود را برای استقبال از مسافران انجام داده بودیم که مسافران حتی از یک هفته پیش از نوروز به آبادان سفر کردند و خوشبختانه با تمهیدات انجام شده مشکلی از این بابت پیش نیامد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان با بیان اینکه آمار بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته رشد داشته است، عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ در بخش بلیط‌ها، مردم استقبال بسیار خوبی از اماکن، موزه‌ها و نمایشگاه‌ها داشتند.

نوربخش غفاری تصریح کرد: در کنار اماکن دیدنی و آثار باستانی آبادان نمایشگاه‌هایی را در عناوین حصیربافی، منبت‌کاری، مجسمه‌سازی سنتی، معرق‌کاری، نقاشی بیترا شیشه و همچنین غرفه عرضه بیش از ۱۵ نوع خرما را نیز داشتیم که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.

نوربخش عنوان کرد: برای نخستین بار این نمایشگاه‌ها سازهای اصیل ایرانی را به معرض نمایش گذاشت که با حضور اساتید این رشته‌ها و همراه با آموزش هنرهای فوق برگزار شد.

وی در پایان گفت: کشتی تفریحی نیز به منظور بازدید مسافران از چشم‌انداز آبی شهرهای آبادان و خرمشهر راه‌اندازی شد که با استقبال خوبی روبه‌رو شد، این کشتی همه روزه در سه نوبت برای میهمانان نوروزی سفر تفریحی برگزار می‌کرد.