نماینده شادگان: بخش کشاورزی و صیادی شهرستان حمایت شود

خورنا: نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر به‌منظور ارتقای بخش کشاورزی، تعداد ۳ هزار هکتار زمین‌های شهرستان در حال زهکشی است.

عبدالله تمیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: با توجه به اهمیت و موقعیت زمین‌های کشاورزی شادگان امسال به میزان ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های شهرستان برداشت گندم شد.

وی افزود: کشاورزی از دیرباز در این شهرستان رونق داشته و بسیاری از مردم از این راه درآمدزایی و امرار معاش می‌کرده‌اند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر به‌منظور ارتقای بخش کشاورزی، تعداد ۳ هزار هکتار زمین‌های شهرستان در حال زهکشی است.

وی همچنین عنوان کرد: شادگان دارای ۱۲ هزار هکتار مساحت بوده و نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار اصل نخل داراست که باید با حمایت و سرمایه گذاری در این بخش، کشاورزی را بیش از پیش تقویت و ایجاد اشتغالی موثر در شهرستان کرد.

تمیمی با اشاره به وضعیت صید و صیادی در این منطقه گفت: تالاب بین‌المللی شادگان یکی از مهمترین تالاب‌های دنیا به حساب می‌رود و دارای مساحت ۴۰۰ هزار هکتاری است.

وی همچنین عنوان کرد: به دلیل اهمیت و وسعت این تالاب، نامش در یونسکو ثبت شده و امسال قریب به ۲۰ هزار بچه ماهی در آن رها شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان از مسئولان مرتبط خواست با دیدی بازتر شهرستان شادگان را مورد توجه قرار داده و بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و تجاری آن را در راستای تعالی شهر و شهروندان حمایت کنند.