امام جمعه آبادان: فضای ادارات آبادان فضای خدمت به مردم باشد

خورنا: امام جمعه آبادان گفت: فضای ادارات این شهرستان باید فضای خدمت و تلاش به مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امروز در نخستین جلسه شورای اداری آبادان که با حضور مسئولان ادارات این شهرستان در حسینیه ثارالله برگزار شد در سخنانی با اشاره به نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر اظهار کرد: حضرت امیر(ع) در این نامه، مالک را به تقوا، دادن حق به صاحب حق و انجام واجبات سفارش و ارزش انسان را به بندگی خدا دانسته‌ است.

وی افزود: مسئولیت فرصت مناسبی برای خدمت است و مسئولان باید قدر این فرصت را بدانند.

امام جمعه آبادان ادامه داد: فضای ادارات آبادان نیز باید فضای خدمت به مردم و تلاش همه برای خدمت باشد.

ابراهیمی‌پور تصریح کرد: نباید فضای ادارات را به جناح‌بندی‌های سیاسی تبدیل کرد چرا که اگر این کار صورت گیرد باید در محضر خدای تعالی پاسخگو باشیم.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: در سال ۹۲ باید تلاشی همگانی در زمینه اشتغال جوانان شهر انجام و بر بکارگیری نیروهای بومی تاکید شود.

وی خاطرنشان‌کرد: بکارگیری نیروهای بومی علاوه بر اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه، فضای خدمت به مردم را نیز بهتر خواهد کرد.

 * حضور پرشور مسئولان در مراسم تشییع شهدای گمنام

ابراهیمی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در آبادان تشییع می‌شود، افزود: همه مسئولان باید در کنار مردم در آیین تشییع شهدای دفاع مقدس حضور یافته و حماسه‌ای بزرگ بیافرینند.

وی گفت: در دیدارهایی که با مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد داشتم اکثر آنها از عدم حضور مسئولان و توجه آنها به مسائل فرهنگی گلایه داشتند.

 *حضور ضعیف مسئولان در نماز جمعه

امام جمعه آبادان در ادامه تصریح کرد: حضور بسیاری از مسئولان شهرستان در مراسم نماز جمعه ضعیف است.

وی ادامه داد: نماز جمعه نماز حاکمیتی است و همه مسئولان و کارمندان باید در آن شرکت کنند.

ابراهیمی‌پور در ادامه با اشاره به اجرای طرح صالحین ویژه بانوان شاغل در ادارات آبادان خاطرنشان‌ کرد: اداراتی که  بیش از پنج یا شش خواهر در آنها مشغول به کار هستند باید طرح صالحین را راه‌اندازی تا در زمینه مباحث اعتقادی، ظاهری و حفظ حجاب برای آنها دوره‌هایی برگزار تا نمونه یک زن ولایی و مذهبی باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *