صدا و سیمای خوزستان برای ادبیات چه کرده؟

خورنا: یک شاعر و منتقد ادبی گفت: کتاب‌هایی که توسط شاعران استان منتشر می‌شوند از سوی صدا و سیما حمایت نمی‌شوند.احمد امیری خاطرنشان کرد: جامعه ما از دیرباز یک جامعه فرهنگی بوده و ادبیات ما ادبیاتی چندین هزار ساله است.

وی افزود:‌ ما شاعران بسیار خوبی در سطح استان داریم اما صدا و سیمای مرکز خوزستان هیچ کمکی به این شاعران نکرده است. حتی ندیدم یک بار راجع به ادبیات استان صحبت کند یا از شاعری دعوت به عمل آورد.

او بیان کرد: ما باید جامعه را به سوی فرهنگی‌تر شدن سوق دهیم و لازمه این کار تبلیغات است. اکنون بیش‌تر کشورهای دنیا به تبلیغات روی آورده‌اند تا فرهنگ‌شان را به دیگر کشورها غالب کنند.

امیری توضیح داد: با این که کشور ما دارای فرهنگ، هنر و اندیشه است اما فعالیت‌های ما در زمینه تبلیغات این فرهنگ و اندیشه خیلی کم است.

این منتقد ادبی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بازار کتاب و زحمت‌هایی که یک نویسنده، شاعر یا داستان‌نویس در این زمینه می‌کشد از رسانه‌ها، جراید، نشریات و به ویژه صدا وسیما تقاضا دارم حداقل در معرفی کتاب‌های آن‌ها وارد عمل شود.

وی ادامه داد: اگر ما نتوانیم نیروهای جوان‌مان را که وارد عرصه ادبیات شده‌اند به جامعه معرفی کنیم جامعه به دنبال کسانی می‌رود که به ما تعلق ندارند.

او گفت: رسانه‌ها باید در معرفی آثار نویسندگان، داستان‌نویسان و شاعران کشور دقت بیشتری به خرج دهند چراکه همین تبلیغات فرهنگی موجب کمک به نویسندگان می‌شود.

وی تاکید کرد: در زمینه تبلیغ کتاب ضعیف عمل شده است به ویژه در این برهه از زمان که باید فرهنگ‌مان را بیشتر و بهتر از دوران گذشته حفظ کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *