برگزاری مسابقه مهرورزی با هدف تقویت نگارش در خوزستان

خورنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری مسابقه مهرورزی با هدف تقویت قدرت نگارش و پرکردن اوقات فراغت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، لفته منصوری اظهار کرد: مسابقه مهرورزی با هدف تقویت قدرت نگارش و پرکردن اوقات فراغت در خوزستان در حال برگزاری است.

وی افزود: تقویت قدرت نگارش، ایجاد همدلی بین اعضای خانواده، معرفی منابع فاخر و پر کردن اوقات فراغت، از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان تصریح کرد: مخاطب اصلی دفترچه، گروه هدف مقاطع ابتدایی و راهنمایی با امکان مشارکت سایر اعضای خانواده است.

وی اضافه کرد: دفترچه شرکت در این مسابقات دارای هفت صفحه نویسندگی، شش صفحه خاطره‌نویسی و یک صفحه خلاصه‌نویسی است و چنانچه فضای نوشتاری محدود باشد، شرکت‌کنندگان می‌توانند مطالب خود را در صفحه‌ای مجزا نوشته و به همان صفحه الصاق کنند.

منصوری اضافه کرد: اگر فردی غیر از نویسنده اصلی به تکمیل مطالب کتاب اقدام کند، باید نسبت به ثبت مشخصات خود در صفحه ۱۶ این دفترچه اقدام کند.

وی در ادامه افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و به منظور جلب مشارکت بیشتر در برگزاری این مسابقه، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای توزیع دفترچه‌های این مسابقه با این اداره کل همکاری خواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با بیان اینکه اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و نصب پوسترهای این مسابقه در مراکز یاد شده انجام می‌شود، گفت: بر اساس اعلام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور داوری این مسابقات نیز بر اساس معیارهای مشخص شده و به صورت استانی انجام خواهد شد.

وی تمیزی دفترچه و خوانا بودن مطالب، خلاصه‌نویسی، خاطره نویسی و نویسندگی را از معیارهای ارزیابی دفترچه این مسابقات عنوان کرد و ادامه داد: تمیزی دفترچه و خوانا بودن مطالب ۱۰ امتیاز، خلاصه‌نویسی ۱۰ امتیاز، خاطره نویسی ۴۰ امتیاز و نویسندگی نیز ۴۰ امتیاز خواهد داشت.

منصوری یادآور شد: معیارهایی همچون نزدیک بودن به منظور نویسنده و پرهیز از ذکر جزئیات نثر روان در موضوع خلاصه‌نویسی و انسجام مطالب، جذابیت نگارش، نثر روان، جمع بندی و پایان مناسب در موضوع خاطره نویسی و نویسندگی از معیارهای مهمی است که باید مورد توجه شرکت کنندگان قرار گیرد.

وی آخرین مهلت تحویل دفترچه‌ها توسط شرکت کنندگان را ۳۱ فروردین ۹۲ اعلام کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *