شهردار آبادان از حضور ۵ میلیون گردشگر در آبادان خبر داد

خورنا: شهردار آبادان گفت: تا پایان تعطیلات نوروز ۹۲ بیش از ۵ میلیون نفر از هموطنانمان به عنوان میهمان نوروزى وارد جزیره آبادان شده‌اند که از این تعداد حدود ۲ میلیون نفر زائران کاروان‌های راهیان نور و ۳ میلیون نفر مسافر نوروزی بوده‌اند.

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: از ۲۸ اسفند ۹۱ تا پایان تعطیلات نوروز ۹۲ بیش از ۵ میلیون نفر از هموطنانمان به عنوان میهمان نوروزى وارد آبادان شده‌اند که از این تعداد حدود ۲ میلیون نفر زائران کاروان‌های راهیان نور و ۳ میلیون نفر مسافر نوروزی بوده‌اند.

*۵۰ درصد مسافران مربوط به استان‌های اصفهان، بوشهر، فارس و خوزستان

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد میهمانان نوروز ۹۲ آبادان به چهار استان کشور مربوط مى‌شود، افزود: نمونه‌گیرى از فرم‌هاى نظرسنجى و تاریخچه سفرهاى نوروزى نشان از اختصاص ۵۰ درصد میهمانان نوروزى آبادان به چهار استان کشورمان دارد.

شهردار آبادان از استان‌هاى اصفهان، بوشهر، فارس و خوزستان به عنوان چهار استان با بیشترین آمار میهمانان نوروزی در شهر آبادان نام برد و عنوان کرد: میهمانان استان اصفهان با ۱۶ درصد، بوشهر با ۱۲ درصد، فارس با ۱۱ و هم استانی‌های خوزستانی با ۱۰ درصد در صدر این جدول جاى دارند.

*۵۰ درصد مربوط به سایر استان‌ها

شهردار آبادان همچنین عنوان کرد: ۵۰ درصد باقی میهمانان این شهرستان نیز به استان‌های دیگر کشورمان مربوط مى‌شود که این شهر را به دلیل داشتن جاذبه‌های متفاوت گردشگرى براى ایام نوروز ۹۰ خود انتخاب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۶ درصد از این میهمانان برای نخستین بار و ۵۰ درصد نیز برای بار دوم به آبادان سفر کرده بودند.

مدیر سامانه شهری آبادان ادامه داد: ۴۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی‌ها، مهمترین انگیزه خود را برای سفر به آبادان زیارت یادمان‌های دفاع مقدس عنوان کردند و ۴۵ درصد نیز برای تفریح آمده بودند.

وی افزود: رضایت ۳۰ درصدی از وضعیت حمل و نقل شهری، ۴۹ درصدی از وضعیت خدمات بهداشتی و ۷۵ درصدی از وضعیت امنیت عمومی در آبادان از دیگر نتایج به دست آمده از نظرسنجی‌ها در سال جاری به شمار می‌رود.

*اعلام رضایتمندی ۹۵ درصد میهمانان

شهردار آبادان تصریح کرد: بیش از ۷۳ درصد مسافران از طریق بروشورها، کیوسک‌های «از من بپرس» و بنرهای نصب شده در نقاط مختلف شهر، اطلاعات لازم و مورد نیاز خود را کسب کرده بودند.

وی یادآور شد: ۹۵ درصد از شرکت کنندگان در طرح نظر سنجی پاسخ داده‌اند که سال آینده نیز به آبادان سفر خواهند کرد.

مدیر سامانه شهری آبادان همچنین تصریح کرد: ارائه برخی امکانات ویژه برای نخستین بار و نیز اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی در ایام نوروز در این درصد بالای اعلام رضایت بی‌تاثیر نبوده است.

*اسکان بیش از ۱۳۱ هزار مسافر در کمپ‌های نوروزی و سطح پارک‌ها

وی گفت: در تعطیلات نوروز امسال بیش از ۱۳۱ هزار مسافر در کمپ‌های نوروزی و سطح پارک‌ها اسکان داده شده‌اند که از مجموع آنها حدود ۶۰ هزار نفر در سه کمپ شهرداری اقامت داشته‌‌اند که آمارها نشان می‌دهد ۵۰ درصد آنها یک روز و ۲۹ درصد دو روز در آبادان حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به وجود برخی کمبودهای اشاره شده توسط میهمانان نوروزی در زمینه خدمات رسانی گفت: برای رفع آنها تلاش کردیم.

شیرازی افزود: امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برنامه‌های متنوعی را در جهت استقبال و خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی و راهیان نور در آبادان پیش بینی و اجرا کردیم.

* برپایی جشن بزرگ نوروزی به مدت ۳ شب

شهردار آبادان، برپایی جشن بزرگ نوروزی به مدت سه شب با حضور هنرمندان مطرح کشور همراه با نورافشانی در شب تحویل سال، مسابقه روزانه حل جدول ویژه عموم و مسابقات ورزش‌های همگانی ویژه عموم و … را از دیگر برنامه‌های شهرداری آبادان در این ایام ذکر کرد.

وی افزود: استقبال از میهمانان نوروزی با گل و شیرینی در مبادی ورودی شهر و کمپ‌های نوروزی و نیز ارائه بروشور شامل نقشه و کتابچه راهنمای گردشگری شهری در کیوسک‌های «از من بپرس» به صورت روزانه از اقدامات این ستاد در جهت استقبال از میهمانان بوده است.

*برپایی تورهای گردشگری

شیرازی ادامه داد: برپایی تورهای گردشگری شهری برای بازدید مسافران از اماکن تاریخی، مذهبی و تفریحی شهر به ‌صورت رایگان ویژه مسافران نوروزی نیز با استقبال و رضایت میهمانان محترم همراه بود.

مدیر سامانه شهری آبادان در پایان اظهار کرد: این طرح با همکاری اتوبوسرانی آبادان اجرایی شد و اتوبوس‌ها با استقرار در محل کمپ ویژه میهمانان نوروزی، ایشان را برای بازدید به مناطق مختلف گردشگری شهر از جمله مسجد رنگونی‌ها، موزه آبادان، یادمان شهید تندگویان، بازار ماهی، بازار ته‌لنجی و … می‌بردند که در مجموع ۵۷۶۰ نفر با این اتوبوس‌ها از شهر بازدید کردند.