صدور مجوز راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آبادان‌

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدحسین دهدشتی عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی بیمارستان جدید ۱۷ شهریور تأمین اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد شهروندان آبادانی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
وی با اشاره به جمعیت ۱۵۰ هزار نفری زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی در آبادان، خاطرنشان کرد: امیدواریم بیمارستان جدید تأمین اجتماعی به‌زودی و بر اساس زمان‌بندی انجام شده به بهره‌برداری برسد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیمارستان فعلی ۱۷ شهریور آبادان ۱۵۰ تختخوابی بوده اما در حال حاضر تنها ۱۰۰ تختخواب در این بیمارستان فعال است.
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این بیمارستان، ادامه داد: نیروی انسانی به‌کار گرفته شده در این بیمارستان بر اساس استانداردهای یک بیمارستان ۳۶ تختخوابی است.
دهدشتی تصریح کرد: البته خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مجوز به‌کارگیری و افزایش نیروی انسانی این بیمارستان در دستور کار قرار گرفته و در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر ضریب اشغال بخش‌های icu  و ccu در بیمارستان‌های آبادان ۱۰۰ درصد است و اکثر بیماران به شهرهای مجاور و مرکز استان ارجاع داده می‌شوند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از مسئولان تأمین اجتماعی خواست نسبت به صدور مجوز راه‌اندازی بخش‌های icu و ccu این بیمارستان اقدامات لازم را به‌عمل آورند.
وی همچنین با اشاره به خدمات درمانی وزارت بهداشت و شبکه بهداشت و درمان آبادان در سطح شهر، تصریح کرد: بهداشت و درمان آبادان ۱۳میلیارد ریال در سال ۸۹ و ۲۳میلیارد ریال در سال جاری از تأمین اجتماعی مطالبات دارد.
دهدشتی همچنین از مسئولان تأمین اجتماعی خواست در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان نسبت به پرداخت مطالبات شبکه بهداشت و درمان اقدام کنند.