خطیب جمعه هندیجان: دولت و مجلس وضعیت بهداشت و درمان را جدی‌تر بگیرند

خورنا: خطیب جمعه موقت هندیجان گفت: دولت و مجلس باید در راستای رفع معضل گرانی هزینه‌های بهداشت و درمان همچنین تامین دارو چاره‌ای جدی اندیشیده و به داد بیماران برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، حجت‌الاسلام جعفر بنی‌سعید در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هندیجان در بین نمازگزاران ولایتمدار این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه این روزها دیده می‌شود که بد‌حجابی در جامعه رواج یافته و با وجود همه اقدامات و سخت‌گیری‌هایی که از سوی مسئولان صورت می‌گیرد هر روز این امر شدت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: در این زمینه باید معضل پیش آمده را هر چه سریع‌تر مدیریت کرده و راهکارهای جدی‌تر و مشخص‌تری را ارائه و اجرایی کرد.

خطیب جمعه موقت هندیجان تصریح کرد: بدحجابی ریشه بسیاری از مفاسد در جامعه بوده و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند کار برای خانواده‌ها و مسئولان اجرایی روز به روز سخت‌تر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ۱۸ فروردین، روز سلامت و بهداشت خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام به مسائل بهداشتی توجه ویژه‌ای شده و با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی، نظامی اسلامی است باید در این خصوص به مسائل بهداشتی و پزشکی جامعه توجه خاص‌تری معطوف دارد.

بنی‌سعید بیان کرد: متاسفانه هزینه‌های درمان و سلامت در کشور ما چنان افزایش یافته که اگر بیماری قادر به تامین آنها نباشد باید جان خود را از دست دهد!

وی اضافه کرد: گرانی و تورم به شدت بر بخش درمانی، پزشکی، جراحی و تامین دارو در کشورمان تاثیرگذار بوده و بسیاری از بیماران از این لحاظ واقعا در مضیقه هستند!

خطیب جمعه موقت هندیجان گفت: این در حالی‌ست که در بسیاری از کشورهای دیگر شاهد درمان رایگان بیماران و تامین هزینه‌های دارویی مجانی برای آنها هستیم.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس باید در راستای رفع این معضل چاره‌ای جدی اندیشیده و به داد بیماران برسند.

بنی‌سعید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات ۱+۵ بیان کرد: یکی از مسائل مهم بعد از انقلاب برای کشور ما مذاکرات هسته‌ای بوده است.

وی گفت: بعد از ۳۰ سال تجربه اعضای این نشست نشان داده و اثبات کرده است که اعضای این نشست عمدتا انسان‌هایی منطقی نیستند و هدفشان بیشتر کمک به منافع رژیم صهیونیست بوده است.

خطیب جمعه موقت هندیجان عنوان کرد: تا زمانی‌که وضع بر همین منوال است و اعضای این نشست خواسته‌های جمهوری اسلامی را جدی نمی‌گیرند ایران حاضر به همکاری با آنها نخواهد بود.

در پایان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر اظهار کرد: باید از راه و مسیر زندگی این بزرگوار درس بگیریم و ارزش‌های شهدا را برای نسل جوان امروز و آینده تبیین کنیم.