طوفان خاک آبادان و خرمشهر را فرا گرفت

خورنا: از دو روز گذشته به دنبال ۱۳ روز هوایی آرام و معتدل، طوفان خاک شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را فرا گرفته و منجر به قطعی برق در برخی مناطق شهری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، از دو روز گذشته به دنبال ۱۳ روز هوایی آرام و معتدل، طوفان خاک شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را فراگرفت و منجر به قطعی برق در برخی مناطق شهری شد.

این در حالی‌ست که عید امسال برخلاف سال‌های گذشته هوایی بدون گرد و غبار را سپری کرده و یک روز هم نیز نیاز به روشن کردن کولر‌های گازی نبود.

هر ساله حداقل هفته دوم تعطیلات مردم و مسافران این مناطق با وزش‌ بادهای محلی و گرد و خاک کشیده شده از کشورهای عراق و عربستان مواجه شده و عرصه برای ماندن در این شهر به آنها تنگ می‌شد.

اما امسال گویی این گرد و غبار به یک‌باره شروع به وزیدن کرد و بر چهره عیدانه شهر رنگ خاکی غلیظ پاشید؛ امروز آسمان آبادان از شدت گرد و غبار قرمز شده است.

*باران در راه است

در این خصوص مسعود دهملایی، مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر از بارندگی را داده و اظهار می‌کند: با تقویت سیستم کم فشار در منطقه شاهد افزایش ابر و در روزهای پنجشنبه و جمعه با همراهی خط ناپایدار لایه میانی جو شاهد بارش باران در استان خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *