حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال جاری ۲۵ درصد افزایش می یابد

خورنا: معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور گفت: بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران که قرار است ۱۸ فروردین ماه ابلاغ شود، حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان در سال جاری ۲۵ درصد افزایش می یابد.

«رحیم ممبینی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از اصلاح مصوبه ضریب حقوق کارمندان دولت در سال ۱۳۹۲ خبر داد و افزود: دولت با اصلاح مصوبه قبلی خود، تصمیم گرفت حقوق کارمندان و بازنشستگان را در سال جدید به جای ۲۰ درصد، ۲۵ درصد افزایش دهد.

وی افزود: هیات وزیران در مصوبه ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۱، تصمیم گرفته بود که حقوق کارمندان دولت در سال جاری ۲۰ درصد افزایش یابد ولی به تازگی با اصلاح این مصوبه، مقرر شد که حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان ۲۵ درصد افزایش یابد.

ممبینی گفت: اصلاحیه جدید، ۱۷ یا ۱۸ فروردین ماه به تمام دستگاه های دولتی برای اجرا، ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در مصوبه قبلی دولت، ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال ۱۳۹۲ به میزان نهصد و شصت و شش (۹۶۶) ریال تعیین شده بود که معنی آن افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت در سال جاری بود؛ اما با اصلاح این مصوبه و افزایش ضریب از ۹۶۶ ریال به ۱۰۰۰ ریال، حقوق کارمندان و بازنشستگان ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، مصوبه قبلی دولت روزهای نخست کاری فروردین ماه با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده بود ولی دستگاه های اجرایی باید منتظر اصلاحیه این مصوبه باشند که بر اساس آن حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی ۲۵ درصد افزایش می یابد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *