کاهش ۴۵ درصدی تصادفات فوتی در خوزستان

خورنا: فرمانده پلیس راه استان خوزستان از کاهش ۴۵ درصدی تلفات جاده ای و فوتی در تعطیلات نوروزی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: با استقرار نیروهای، پلیس راه و در کنترل قراردادن محورهای ارتباطی از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون موفق به کسب رتبه اول در کاهش تلفات جاده ای در کشور شده ایم که امیدوارم این روند کاهش تا پایان طرح نوروزی ادامه یابد.

وی عنوان کرد: در تعطیلات نوروزی تاکنون شمار مجروحین تصادفات جاده ای ۵۱ درصد و تصادفات خسارتی ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سرهنگ قدرتی با اشاره به توقیف وسایط نقلیه متخلف در محورهای مواصلاتی استان گفت: در این مدت نسبت به ۱۹ هزار و ۳۲۵ خودرو به علت سرعت غیرمجاز، هشت هزار و ۸۶۶ سبقت غیرمجاز و ۹۲۲ فقره راکب موتور سیکلت به علت استفاده نکردن کلاه ایمنی اعمال قانون شده است.

سرهنگ قدرتی گفت: تردد انواع کامیون ها به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از مورخه ۱۲اسفند۹۱ تا ۱۴ فروردین ماه جاری در تمامی محورهای سطح استان ممنوع شده است.

وی بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: تخلفات راهنمایی و رانندگی تجاوز به حقوق دیگران است که باعث به خطر افتادن جان دیگر افراد جامعه می شود، بنابراین به رانندگان توصیه می شود به حقوق دیگران توجه کنند و مقررات را رعایت و از هر گونه شتاب در رانندگی خودداری کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *