محسن رضایی در هندیجان: بیکاری، گرانی و فقر کمر مردم را خم کرده است

خورنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر بیکاری، گرانی و فقر کمر مردم را خم کرده و به راستی باید با تمام توان در این خصوص چاره‌اندیشی جدی صورت گیرد.

محسن رضایی در حاشیه بازدید از شهرستان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: نامگذاری امسال با عنوان «سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» بنا به تدبیر مقام معظم رهبری منطبق با مسئله امروز کشور است.

*اقتصاد خانواده، دولت و کشور مکمل یکدیگر و سپر مشکلات

وی افزود: هم اقتصاد خانواده، هم دولت و هم اقتصاد کشور هر سه مکمل یکدیگر و سپر مشکلات هستند که باید همه دست در دست یکدیگر در راستای تحقق شعار تعیین شده گام‌های متعالی برداریم.

وی افزود: در حال حاضر بیکاری، گرانی و فقر کمر مردم را خم کرده و به راستی باید با تمام توان در این خصوص چاره‌اندیشی جدی صورت گیرد.

*مشکلات را باید ریشه‌یابی کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در این راستا نمی‌توان مشکلات جامعه‌مان را نقض و یا توجیه کنیم و تنها باید با ارائه راهکار درصدد رفع آنها بیندیشیم.

وی همچنین عنوان کرد: باید این مسائل را بررسی و ریشه‌یابی کنیم که چرا اعتیاد، طلاق، ناامنی و این قبیل مشکلات در جامعه زیاد شده است؟ که مطمئنا این مسائل ریشه در فقر و بیکاری دارد!

رضایی خاطرنشان کرد: وقتی تورم و گرانی ارتقا یابد و درآمدها همچنان پایین بماند و مردم بی‌پول باشند مشکلات ریز و درشتی گریبانگیر جامعه می‌شود که یک شبه نمی‌توان آنها را حل و فصل کرد.

وی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات جامعه باید درآمدهای دولت را تقویت کرد و با این روند مشکلات جامعه را مرتفع و یا به حداقل رساند.