افزایش دما تا فردا در خوزستان / آغاز بارش‌های باران از پنج‌شنبه

خورنا: مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از افزایش دمای هوا در روزهای آینده در خوزستان خبر داد و گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه خوزستان با افزایش دما روبه‌روست و از پنج‌شنبه بارش باران آغاز می‌شود.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: طی امروز و فردا همچنان زبانه‌های سیستم پرفشار برروی استان حکم‌فرما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از اواسط روز چهارشنبه به تدریج زبانه کم فشار بر روی منطقه تاثیرگذار خواهد شد که در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد بارش باران در استان خواهیم بود.

*اکثر نقاط خوزستان باد و باران خواهند داشت

وی با اشاره به پیش بینی منطقه‌ای در خوزستان گفت: در مناطق شمالی و ارتفاعات مانند ایذه، دهدز، لالی، مسجد سلیمان، گتوند، دزفول، اندیمشک صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است.

دهملایی تاکید کرد: مناطق مرکزی و غربی مانند اهواز، شوشتر، شوش، بستان، سوسنگرد، هویزه صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی مانند بهبهان، رامهرمز، امیدیه، آغاجاری صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان تصریح کرد: مناطق ساحلی و جنوبی مانند آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان، شادگان، بندر امام خمینی صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی است.

*سرعت باد به ۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد

دهملایی گفت: وضعیت هوا، صاف همراه با غبار محلی جهت باد، شمال تا شمال‌غربی سرعت باد، ۱۵ تا ۳۵ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۳۴.۸ و ایذه با ۹.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز به ۳۳.۱ و حداقل به ۱۸.۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.