شنبه؛ خونین‌ترین روز تصادفات رانندگی نوروز ۹۲

خورنا: سردار دکتر اسکندر مومنی، در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه آزاد راه کرج-قزوین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای به حداقل رساندن تلفات تصادفات رانندگی، افزود:‌ فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسوولیت همه ما را سنگین کرده است که امیدواریم با رویکرد جدید در سال جاری کمترین تلفات تصادفات رانندگی را داشته باشیم.

وی به آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در روز شنبه ۱۰ فروردین اشاره کرد و گفت: متاسفانه روز گذشته- شنبه – خونین‌ترین روز تصادفات رانندگی در نوروز امسال بود، به شکلی که تصادفات فوتی و جرحی ۱۸ درصد افزایش یافت و هشت خانواده هر کدام حداقل چهار تن از خویشاوندان خود را در این تصادفات از دست دادند.

به گفته وی، یک مورد از تصادفات روز گذشته -شنبه – به دلیل نقص فنی سیستم ترمز و مابقی عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی ، انحراف به چپ و واژگونی بوده است.

وی در عین حال به تمام رانندگانی که در دور سوم سفرهای نوروزی به مسافرت می‌روند هشدار داد و گفت که ماموران پلیس راه بدون هیچ اغماضی با تخلفات حادثه‌ساز آنها برخورد می‌کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه توصیه می‌کنیم حتما زمانی که رانندگان خواب‌آلوده می‌شوند استراحت کنند، افزود: هر دو ساعت رانندگی یک ربع استراحت نیاز دارد. از سوی دیگر انحراف به چپ شدت تصادفات را افزایش می‌دهد که در این خصوص تاکید می‌کنیم رانندگان از انجام این تخلف به طور جدی خودداری کنند.

کاهش ۷ درصدی سوانح و حوادث رانندگی در کشور
وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری در مجموع سوانح و حوادث رانندگی در کشور هفت درصد کاهش داشته است، تاکید کرد: تست مواد مخدر ، روانگردان و الکل در دستور کار جدی پلیس در برخورد با رانندگان پرخطر قرار دارد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به ابلاغیه‌ای که از امروز برای گشت‌های ویژه پلیس راه صادر شده است، گفت: بر این اساس برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بدون اغماض در دستور کار قرار گرفته و تمام خودروهای حمل و نقل عمومی اعم از بار و مسافر در صورت انجام تخلفات حادثه‌ساز مورد تست مواد مخدر، روانگردان و الکل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه آمار تردد‌شمارهای جاده‌ای نشان می‌دهد میزان سفرها نسبت به سال گذشته در نوروز امسال حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: استان اصفهان با اختصاص ۱۵ درصد از تصادفات نوروز امسال پرتصادف‌ترین استان کشور است.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس راهور ناجا به وضعیت استان البرز اشاره کرد و گفت: علی‌رغم اینکه این استان مسیر ارتباطی بسیاری از استان‌های غرب، شمال و شمال‌غرب کشور است، اما آمارها نشان می‌دهد میزان تصادفات در این استان ۱۴ درصد و تلفات سر صحنه ۲۳ درصد در نوروز امسال در این استان کاهش داشته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *