اختصاص ۱۰ هزار کلاس در خوزستان به اسکان مسافران نوروزی

خورنا: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از اختصاص ۱۰ هزار کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در این استان خبر داد.

رحمان فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۵۳۶ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در استان خوزستان تجهیز شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش حدود ۱۵ درصدی اسکان مسافران نوروزی در آموزش و پرورش خوزستان افزود: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌هایی که برای اسکان مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است، حدود ۴۰ ستاد اسکان و پذیرش مسافران در شهرهای مختلف استان مستقر شده‌اند.

*تجهیز هزار و ۱۳۶ مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان این‌که ۱۰ هزار و ۵۳۶ کلاس برای اسکان مهمانان نوروزی آماده‌سازی شده است، تصریح کرد: مسافران نوروزی در هزار و ۱۳۶ مدرسه اسکان داده می‌شوند.

به گفته وی ۵۰ درصد فضاهای اختصاص یافته به اسکان مسافران نوروزی در اختیار کاروان‌های راهیان نور قرار گرفته است.

فلاحی به اختصاص هزار و ۱۰۰ چشمه حمام در مدارس برای رفاه حال مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: در کلاس‌های درجه یک امکاناتی نظیر تلویزیون، یخچال، فرش و پتو در نظر گرفته شده است.

*فعالیت ۸ درمانگاه فرهنگیان

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رفاه حال مسافران نوروزی هشت درمانگاه فرهنگیان در سراسر خوزستان از ابتدای تعطیلات نوروز در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

فلاحی ادامه داد: در ستادهای پذیرش مهمانان نوروزی فروشگاه تعاونی مصرف برای تهیه مایحتاج اولیه مهمانان با قیمت مناسب راه‌اندازی شده است.

*نمایشگاه عکس شهدای فرهنگی و دانش‌آموز

وی در ادامه به بیان برخی دیگر از اقدامات فرهنگی برای استقبال از مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: در کنار ستادهای اسکان مهمانان نوروزی نمایشگاه کتاب و در بیشتر ستادها نیز نمایشگاه عکس شهدای فرهنگی و دانش‌آموز برپا شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، پذیرش مهمانان نوروزی در مراکز اسکان آموزش و پرورش به‌صورت مکانیزه و از طریق سامانه سراسری، از یکم تا ۲۰ اسفندماه انجام شده ‌است.

*بازدید وزیر آموزش و پرورش

وی از بازدید وزیر آموزش و پرورش از ستاد مرکزی اسکان آموزش و پرورش استان خوزستان خبر داد و گفت:حاجی بابایی عصر روز چهارشبنه هفتم فروردین‌ماه سال جاری با حضور در ستاد مرکزی اسکان، با همکاران حوزه ستادی مستقر در این ستاد از نزدیک دیدار کرد.

فلاحی اضافه کرد: در این بازدید وزیر آموزش و پرورش از روند پذیرش و ثبت آمار میهمانان در سامانه اسکان میهمانان فرهنگی دیدن کرد. همچنین وزیر آموزش و پرورش در تماس تلفنی با برخی از مسافران نوروزی  اسکان یافته در  پایگاه‌های ستاد اسکان سراسر کشور از وضعیت اسکان و نحوه خدمات و فضای اسکان یافته آنان مطلع شد.