شانس اصغر فرهادی برای بردن اسکاری دیگر

خورنا: پیش‌بینی این روزها از اسکار ۲۰۱۴ در بخش بهترین فیلمنامه‌ غیراقتباسی نشان می‌دهد اصغر فرهادی می‌تواند برای فیلمنامه “گذشته” یکی از نامزدهای دریافت اسکار باشد.

به گزارش مهر به نقل از سایت RopeofSilicon ، منتقد این سایت اصغر فرهادی را یکی از ۵ نفری خوانده که می تواند به دریافت این جایزه امیدوار باشد و او را یک مدعی بالاتر از کورمک مک کارتی نویسنده برجسته آمریکایی خوانده است.

این سایت می‌نویسد هر چند الان برای این گمانه‌زنی خیلی زود است و می تواند تغییراتی به وجود بیاید، می‌تواند بر تعداد فیلمنامه‌های جدید افزوده شود و آثار جدیدی وارد این رقابت شوند، اما تاکنون بهترین آثاری که برای سال پیش‌روی وجود دارد این آثار هستند:

اصغر فرهادی برای “گذشته”. اثری از برنده جایزه بخش فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۲ برای فیلم “جدایی” می تواند در کانون توجه بهترین فیلمنامه‌های غیراقتباسی سال ۲۰۱۳ جای داشته باشد.

اریک سینگر برای پروژه هنوز بدون نام دیوید او راسل

باب نلسون برای “نبراسکا”. هر چند این فیلمنامه هنوز خیلی جایگاه معتبری ندارد، به دلیل کارگردانی آن توسط آلکساندر پین می‌توان در این بخش به آن امید داشت.

راین کوگلر برای “جهان میوه” که درجشنواره ساندنس حضور درخشانی داشت.

کورمک مک کارتی برای “مشاور”. هر چند فیلمنامه این اثر باید تقریبا تخت و یک دست باشد اما این که توسط ریدلی اسکات کارگردانی می‌شود، آن را در جایگاهی خاص قرار می‌دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *