بندر صیادی ثامن‌الائمه آبادان کلنگ‌زنی شد

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، رئیس اداره شیلات آبادان ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی بندر صیادی ثامن‌الائمه این شهرستان اظهار داشت: بندر صیادی ثامن‌الائمه آبادان در مجاورت بازار ماهی و اسکله ثامن‌الائمه اسکله ۱۴ احداث می‌شود که امروز شاهد کلنگ‌زنی این پروژه هستیم.
حسن هلالات خاطرنشان کرد: تأمین زیرساخت‌های لازم برای پهلوگیری شناورهای صیادی به‌منظور تخلیه صید، بارگیری، تدارکات و توقف ایمن در اروندرود و محدوده شهر آبادان در راستای توسعه فعالیت‌های صیادی از اهداف احداث این بندر است.
وی افزود: این پروژه تا محدوده یک کیلومتر به سمت پایین دست رودخانه و زمینی به‌مساحت دو هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۲۹ میلیارد ریال توسط سازمان شیلات ایران است.
رئیس اداره شیلات آبادان ادامه داد: مجری طرح متعهد شده ظرف مدت ۳۶ ماه آینده این پروژه را به مرحله بهره‌برداری برساند.
وی تصریح کرد: احداث بندر صیادی ثامن‌الائمه آبادان از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان خوزستان بوده که با پیگیری‌های انجام شده مطالعات طرح از سال ۸۶ آغاز شد.
هلالات با اشاره به اهمیت مرزی بودن اروندرود، در ادامه گفت: به‌منظور اجرای پروژه مکاتبات و پیگیری‌های متعددی انجام شد که خوشبختانه موفق به اخذ مجوزهای لازم نیز شدیم.
وی با اشاره به اینکه این بندر در سه فاز احداث می‌شود، اضافه کرد: اسکله تخلیه صید با ۱۵ اسکله برای شناورهای لنج و چهار اسکله برای شناورهای دیگر که تمام تمهیدات لازم برای تخلیه مکانیزه صید نیز اتخاذ شده در فاز نخست احداث می‌شود.
رئیس اداره شیلات آبادان اظهار داشت: فاز دوم این پروژه شامل احداث پارکینگ ۶۶۰ متر با ۳۳ پست اسکله شناورهای لنج و ۶۴ پست برای شناورهای قایق پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فاز سوم این پروژه نیز تأسیسات پشتیبانی بندر شامل بازار حراج ماهی، سرویس عمومی، نمازخانه و… احداث می‌شود.
هلالات افزود: بهره‌برداری از این طرح بر افزایش جاذبه‌های گردشگری و اشتغال منطقه نیز تأثیر مستقیم و بسزایی دارد که امیدواریم با همکاری مسئولان در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.