کاهش تصادفات جاده‌ای خوزستان در نوروز ۹۲

خورنا: رئیس پلیس راه خوزستان گفت: نظارت مضاعف پلیس راه خوزستان موجب شد تلفات جاده‌ای در سطح راه‌های این استان کاهش یابد.

قاسم قدرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به‌منظور ایمن‌سازی جاده‌های ارتباطی استان خوزستان و با توجه به سفرهای نوروزی از ابتدای سال ۹۱ کارگروهی را با همکاری اداره راه و شهرسازی استان تشکیل داده و به بازرسی موانع و مشکلات جاده‌ها پرداختیم.

*۸۶ نقطه حادثه‌خیز را شناسایی و ۴۸ نقطه را ترمیم کرده‌ایم

وی افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده و پیگیری‌های صورت گرفته، ۸۶ نقطه را در جاده‌های استان به عنوان پرحادثه‌خیزترین نقاط شناسایی کرده و در قالب طرح‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای ترمیم این نقاط اقداماتی را پیش‌بینی کردیم.

رئیس پلیس راه استان خوزستان خاطرنشان کرد: با تعامل و دیدگاه رئیس اداره راه و شهرسازی استان و معاون عمرانی استانداری موفق شدیم، ۴۸ نقطه از مسیرهای ارتباطی دچار مشکل و پرمخاطره را ایمن‌سازی کنیم.

*اجرای طرح‌های زودبازده

قدرتی اضافه کرد: بخشی از این نقاط را با اجرای طرح‌ها و اقدامات زودبازده نظیر تکنیک‌های کنترل سرعت، استفاده از موانع کم ارتفاع و شیارهای لغزاننده کنترل و رفع خطر کردیم.

وی بیان کرد: با اجرای این اقدامات، رانندگان را به اجبار وادار کردیم که بیش از پیش به سلامت سفر خود و مسافرانشان توجه کنند.

رئیس پلیس راه استان خوزستان در ادامه عنوان کرد: در مجموع این وضعیت موجب شد در سال ۹۱ با کاهش تلفات جاده‌ای در سطح راه‌های استان مواجه شویم و خوزستان در حوزه برون‌شهری جاده‌ای پلیس، رتبه سوم کشور را به دست آورد.

قدرتی یادآور شد: این افتخار را علاوه بر تلاش‌های شبانه‌روزی حضور خوب پلیس، اداره راه و شهرسازی، سازمان حمل و نقل، فوریت‌های پزشکی و هلال احمر، مدیون قانونمندی و توجه به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم هستیم.

*کاهش ۱۴ درصدی تلفات جاده‌ای‌ در سال ۹۱؛ کاهش ۹ درصدی در سال ۹۱

وی با تقدیر از مردم و مسافران نوروزی در تعامل مضاعف با پلیس راه استان تأکید کرد: سال گذشته با کاهش ۱۴ درصدی تلفات جاده‌ای مواجه بودیم و امسال نیز با وجود افزایش ۱۱ درصدی خودرو و رانندگان تا به امروز کاهش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

قدرتی ادامه داد: آنچه قابل توجه بوده این است که اگر همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند با عزمی ملی می‌توان در سال‌های آتی تلفات جاده‌ای، حوادث مسیرهای ارتباطی و تصادفات را به حداقل رساند و به استاندارد جهانی نزدیک کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای انجام اقدامات نوروزی خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۱ جلسات و کارگروه‌های مشترکی را با اداره راه و شهرسازی، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، اورژانس و هلال احمر در استانداری تشکیل داده و برای هم‌پوشانی تمام تیم‌ها و اکیپ‌های اعزامی در جاده را در محل‌هایی که بتوانند در کنار هم قرار بگیرند، متمرکز کردیم.

*استقرار ۹۶ تیم نظارتی و ۶ خودروی تست و سلامت در سطح جاده‌ها

رئیس پلیس راه استان خوزستان افزود: بیش از ۹۶ تیم گشتی و نظارتی را سازماندهی کرده و در سطح جاده‌ها اعزام و مستقر کردیم؛ شش دستگاه خودرویی را متشکل از تیم‌های تست و سلامت در راستای شناسایی رانندگان آلوده به مشروبات الکی، روانگردان‌ها و مواد مخدر تجهیز و برنامه‌ریزی کردیم، در بحث اعزام مأموران در لباس مبدل در اتوبوس‌ها اقدامات مطلوبی را اجرایی کرده و بسیار موفق عمل کردیم.

وی اضافه کرد: این خبر خوش را باید به مردم بدهم که در نوروز امسال هیچ تصادف حمل و نقل جمعی را نداشته و شاهد نبوده‌ایم.

*استقرار بازرسان نامحسوس مردمی

قدرتی متذکر شد: برابر ماده دو قانون رسیدگی به تخلفات، استفاده از بازرسان نامحسوس مردمی این امکان را به پلیس می‌داد که با جذب و شناسایی مردم فعال و مستعد برای همکاری با پلیس راهور بتوانیم از ظرفیت‌های آنها نیز استفاده کنیم که البته با تحقق این امر بخش اعظمی از راه‌های استان را تحت کنترل خود درآوردیم.

*توقیف ۴۷۰ خودرو، ۲۷۳ موتورسیکلت، ۱۵ جلد گواهینامه

وی بیان کرد: در نوروز امسال بیش از ۴۷۰ دستگاه خودروی رانندگانی که با اعمال مخاطره‌آمیز باعث تصادفات می‌شدند را توقیف و در پارکینگ و یا جلوی پاسگاه‌های پلیس راه متوقف کردیم.

رئیس پلیس راه استان خوزستان تصریح کرد: ۱۵ جلد گواهینامه رانندگانی که نمراتشان به ۳۰ رسیده بود همچنین ۲۷۳ دستگاه موتورسیکلت را نیز توقیف کردیم.

*پرحادثه‌خیزترین نقاط جاده‌ای استان

وی، پرحادثه‌خیزترین نقاط جاده‌ای استان را در نوروز امسال مسیر اندیمشک، هندیجان ـ دیلم، ملاثانی ـ مسجدسلیمان و هفتکل ـ ایذه دهدز عنوان کرد.

قدرتی اظهار کرد: با انجام همه این اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه در نوروز امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی حوادث جاده‌ای بودیم و در راستای کنترل ترافیک هرچه بیشتر مسیرهای ارتباطی سطح استان خوزستان گام برمی‌داریم.

رئیس پلیس راه استان خوزستان در پایان گفت: امیدواریم این روند، کاهش شیب خود را بیشتر کند تا برنامه قابل قبول‌تری در سال‌های آینده ارائه شود.