محسن رضایی: معتقد به فدرالیسم اقتصادی هستم

خورنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معتقد به فدرالیسم اقتصادی که توجه جدی به اقوام دارد هستم گفت: نگران فعالیت‌های ضعیف جناح‌های سیاسی هستم بنابراین باید در فروردین و اردیبهشت ‌ماه این ضعف را جبران کرد.

محسن رضایی در حاشیه سفر به خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: مردم جامعه ما برای انتخابات سال ۹۲ آمادگی خوبی دارند و با این وضعیت ۳۰ میلیون رأی می‌توانیم داشته باشیم.

* ارتقای تحمل پذیری در جامعه

وی ادامه داد: من نگران فعالیت‌های ضعیف جناح‌های سیاسی هستم، بنابر این باید در فروردین و اردیبهشت‌ماه این ضعف را جبران کرد، هرچند فرصت‌های زیادی از دست رفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: معتقد هستم که باید تحمل‌پذیری و گفت‌وگو را در سطح جامعه افزایش دهیم، حتی به صورت نمادین میزهایی در ایران درست کنیم که مصونیت داشته باشد.

* فدرالیسم اقتصادی/ باید از تجارب کشورهای دیگر استفاده کرد

وی اضافه کرد: معتقد به یک انقلاب در اقتصاد هستم، فدرالیسم اقتصادی که توجه جدی به اقوام دارد؛ بخشی از این انقلاب اقتصادی است، در حال حاضر با این اقتصاد به هیچ جا نخواهیم رسید.

رضایی در ادامه بیان کرد: در عین حال که باید از تجارب کشورهای دیگر استفاده کنیم، باید الگو و مدل خودمان را تحت عنوان توسعه متعالی که در کتاب فدرالیسم اقتصادی به آن اشاره کردم، دنبال کنیم که توسعه متعالی، توسعه فرهنگی اجتماعی را پابه‌پای توسعه اقتصادی در پیش گیرد.

* محور وحدت کشورمان را تقویت کنیم

وی عنوان کرد: از اول انقلاب تاکنون ثابت‌ترین ولایتمدار کشور بودم؛ چراکه زمان امام من نسبت به امام وفادار بودم، بعد برخی‌ها در رابطه با رهبر انقلاب کم آوردند، اما من زمان رهبر انقلاب هم وفادار بودم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نجات کشور ما همیشه در این است که این محور وحدت را محکم نگهداریم، ریسمان را محکم نگه داریم و تقویتش کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *