حامد آفاق: با تماشاگرانی که در ماهشهر دیدم عاشق پتروشیمی شده‌ام

خورنا: ملی‌پوش تیم بسکتبال پتروشیمی، همدلی بازیکنان این تیم را بی‌نظیر دانست که فاکتوری بزرگ در این فصل برایشان محسوب می‌شد.

حامد آفاق در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا درباره قهرمانی پتروشیمی اظهار کرد: خیلی خوشحالم. همیشه زیر قهرمانی چیزی من را راضی نمی‌کند. اگر در این مسابقه دوم می‌شدیم فرقی با دهم برایم نداشت. خیلی خوشحالم که تلاش بچه‌ها نتیجه داد. ما در این چند ماهه خیلی زحمت کشیدیم و خوشحالم که با قهرمانی پاسخ زحمت‌هایمان را گرفتیم.

وی درباره دلیل قهرمانی پتروشیمی در لیگ برتر بسکتبال گفت: خواست بچه‌های ما باعث این قهرمانی شد. پتروشیمی می‌خواست که به این عنوان برسد و بالاخره موفق شد. ما از ابتدای فصل برای قهرمانی کار کردیم. در هر مسابقه جنگیدیم و هدف‌مان رفتن روی سکوی اول بود. همدلی بازیکنان ما فوق‌العاده بود و به نظر من در فینال پنجم به خوبی دیده می‌شد.

ملی‌پوش تیم بسکتبال پتروشیمی افزود: من در تیم‌های زیادی بازی کرده‌ام اما همدلی و همبستگی ما در این فصل بی‌نظیر بود. همین مسئله نیز باعث شد ما پس از دو شکست اعتماد به نفس ‌مان را ازدست ندهیم و باقدرت برابر مهرام حاضرشویم.

آفاق در پاسخ به این سوال که آیا قدرت بازیکنان خارجی پتروشیمی دلیل برتری بر مهرام بود بیان کرد: خیر این گونه نیست. ما با کار گروهی قهرمان شدیم. در جریان دور مقدماتی سانی بچیروویچ را نداشتیم و برابر دانشگاه آزاد ۲۰ امتیاز عقب افتادیم اما در آن مسابقه برنده شدیم. ما به یک بازیکن متکی نبودیم و به همین دلیل نتیجه خوبی گرفتیم. اگر عملکرد ما از ابتدای فصل را زیر نظر بگیرید نشان می‌دهد که ما با برنامه پیش رفتیم. شما دیدید در بازی سوم فینال من حضور نداشتم اما بازیکنان خیلی خوب برابر مهرام به میدان رفتند و حتی می‌توانستند در همان مسابقه کار را تمام کنند.

آفاق در پایان درباره فصل آینده نیز گفت: با تماشاگرانی که در ماهشهر دیدم عاشق پتروشیمی شده‌ام. خیلی دوست دارم در این تیم بازی کنم اما همه چیز به برنامه‌ریزی مدیران برمی‌گردد. نمی‌توان از امروز برای آینده حرف زد.