رییس هیات بسکتبال ماهشهر: آکادمی تخصصی راه‌اندازی می‌کنیم

خورنا: رییس هیات بسکتبال ماهشهر می‌گوید، قرار است باشگاه پتروشیمی بندرامام در کنار اقداماتی که انجام می‌دهد، یک آکادمی تخصصی را در منطقه به دلیل اینکه استعدادهای خوبی در ماهشهر و استان داریم، راه‌اندازی کند.

سعید قنواتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا اظهارکرد: باشگاه پتروشیمی بندرامام سال‌ها در عرصه‌ بسکتبال به عنوان یکی از مدعیان لیگ برتر کشور مطرح است که امسال هم شرایط این تیم به صورتی است که اطمینان دارم می‌توانیم در ماهشهر جشن قهرمانی بگیریم. امیدوارم این اتفاق بیفتد چرا که این قهرمانی به بسکتبال ماهشهر و خوزستان کمک می‌کند.

وی در ادامه به راه‌اندازی آکادمی بسکتبال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قرار است باشگاه پتروشیمی بندرامام در کنار اقداماتی که انجام می‌دهد، یک آکادمی تخصصی را در منطقه به دلیل اینکه استعدادهای خوبی در ماهشهر و استان داریم، راه‌اندازی کند.

رییس هیات بسکتبال ماهشهر عنوان‌کرد: به نظرم شرایط بسکتبال در خوزستان با سایر استان‌ها متفاوت است چرا که خوزستان در بسکتبال همیشه حرفی برای گفتن داشته است. ما در گذشته نیز تیم‌های نفت اهواز، ملی‌حفاری، ماهشهر، نفت‌آبادان و نفت امیدیه را داشته‌ایم که در این رشته مطرح بودند.

وی ادامه‌داد: به هر حال باید کل مجموعه استان دست به دست هم دهند تا این آکادمی راه‌اندازی شود و معتقدم این اقدام نه تنها برای ماهشهر بلکه برای کل استان پشتوانه قوی‌ای خواهد بود و باعث می‌شود که استعدادهای موجود در استان هرز نروند.

قنواتیان در ادامه به ارگان‌ها و شرکت‌های موجود در ماهشهر اشاره و خاطرنشان‌کرد: هیات‌های ورزشی در این منطقه شرایط خاصی دارند که این شرایط به دلیل وجود شرکت‌های موجود در این شهرستان است که از محاسن وجود این شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری آنها در ورزش است. نحوه سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها به صورتی است که ورزش را در بعد حرفه‌ای و قهرمانی دنبال می‌کنند. این شرکت‌ها هیچ کمکی را از ما دریغ نکرده‌اند و به خوبی ما را حمایت کرده‌اند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که “قاطع” (رییس هیات بسکتبال استان خوزستان) زحمات بسیاری برای این رشته می‌کشد، گفت: فعالیت “قاطع” به صورتی است تا این رشته به سمت تخصصی ‌شدن پیش رود. ما اکنون در استان داورانی را داریم که با افتخار می‌گویم از بهترین داوران کشور هستند. درکل به نظرم تمام مجموعه بسکتبال استان باید از هم حمایت کنیم تا این رشته پیشرفت کند و این امکان‌پذیر نیست، جز این‌که زیر چتر هیات استان، یک آکادمی بزرگ بسکتبال، فراتر از خانه بسکتبال، داشته باشیم.

رییس هیات بسکتبال ماهشهر درباره فعالیت بخش بانوان این شهرستان اظهارکرد: بخش بانوان ما نیز فعال است و به جرات می‌توانم بگویم تعداد داورانی که در این بخش داریم، حتی از تعداد داوران آقایان ما هم بیشتر هستند که این موضوع باعث افتخارمان می‌باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که سعی کردیم از حضور مربیان سوپرلیگی ازجمله علی توفیق استفاده کنیم، عنوان‌کرد: “توفیق” جلساتی را با مربیان منطقه و خوزستان داشت و مربیان از تجربیات او استفاده کردند. دوست دارم چنین برنامه‌هایی بیشتر ادامه داشته باشد و به همین دلیل قصد دارم سال آینده این برنامه را به صورت فراگیر‌تر و بهتر دنبال کنم چرا که به نظرم باید از امکاناتی که برای‌مان به وجود می‌آید، نهایت استفاده را ببریم.