استاندار خوزستان: پرونده‌های مسکوت کشاورزی را رسیدگی کنید

خورنا: استاندار خوزستان گفت: پرونده‌های مسکوت و غیرفعال کشاورزی را رسیدگی کنید و برای توسعه این بخش طبق برنامه باید جلوتر از این باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی پیش از ظهر امروز در کارگروه توسعه کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در سال جاری دستاوردهای زیادی برای توسعه کشاورزی حاصل شد و باید همین روند تسریع شده ادامه یابد.

وی افزود: در سال ۹۱بخش اعظم فعالیت ها در حوزه کشاورزی به دلیل وجود دستورالعمل های پیچیده و سخت دچار سیکل های طولانی شد که برای رفع این مشکل در سال آینده باید برنامه ریزی کرد.

وی اضافه کرد: خوزستان دارای توانمندی در بخش کشاورزی است و به دلیل وجود آب فراوان در استان ظرفیت فعالیت در این بخش بسیار فراهم و شرایط مستعد است و باید از این توانمندی خدادادی استفاده بیشتری کرد.

وی با توصیه به تلاش در این بخش خاطرنشان کرد: مسئولان در حوزه کشاورزی باید در اسرع وقت برای نگارش دستورالعمل جدید کارگروه توسعه کشاورزی اقدام کنند و در روزهای پس از تعطیلات نوروز این دستورالعمل باید بررسی و ابلاغ شود.

حجازی با اشاره به اینکه اعتبارات ویژه ای در این حوزه برای خوزستان در نظر گرفته شده است، افزود: باید از این اعتبارات در ماه‌های پایانی سال استفاده کرد و نباید فعالیت در این حوزه تحت الشعاع فعالیت‌های انتخاباتی سال ۹۲ شود.

وی همچنین عنوان کرد: فرمانداران در شهرستان ها باید به پروژه هایی که اعتبار دریافت کرده اند سرکشی کنند تا به نحوی عملی این پروژه‌ها راست آزمایی شود و از هرگونه تخلف احتمالی در این‌باره جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: در روزهای آتی اعتبارات جدیدی برای سال ۱۳۹۱ استان خوزستان اختصاص یافته که ابلاغ خواهد شد و تا حد زیادی مشکل تامین اعتبار پرونده های تشکیل شده را در این کارگروه برطرف می کند.